تهران - ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی (حماس) سیاست ها و عملكرد تشكیلات خودگردان فلسطین در قبال نوار غزه را نشانه همسویی با اجرای طرح آمریكایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» دانست.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از مركز اطلاع رسانی فلسطین، حماس اعلام كرد كه خودداری دولت رامی حمد الله نخست وزیر تشكیلات خودگردان از تصمیم گیری برای پایان دادن به رفتارهای انتقام جویانه محمود عباس رئیس این تشكیلات علیه نوار غزه و اقدام دولت حمد الله به تداوم تحریك مجامع بین المللی و رژیم صهیونیستی به عدم لغو محاصره غزه نشانگر همسویی این دولت و تشكیلات خودگردان با تمامی اقدامات آمریكا و اسرائیل برای اجرای معامله قرن است.
«فوزی برهوم» سخنگوی حماس، رژیم صهیونیستی و تشكیلات رام الله و دولت حمد الله را مسئول پیامدهای محاصره دوگانه تحمیل شده بر باریكه غزه خواند.
در حال حاضر تشكیلات رام الله مجازات های شدیدی را علیه مردم غزه اعمال می كند كه از جمله آنها می توان به قطع و كاهش حقوق كارمندان و اختلال در برق رسانی، بازنشسته كردن اجباری و پیش از موعد هزاران كارمند اشاره كرد.
این مجازات ها در حالی است كه رژیم صهیونیستی نوار غزه را از سال 2007 تاكنون محاصره كرده، محاصره ای كه تمامی بخش های زندگی مردم این منطقه را فلج كرده و فاجعه و بحران اقتصادی به بار آورده است.
شبد**1480**1379