اروميه- ايرنا- مديرعامل سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي ماكو با بيان اينكه روستاها كانون هاي اقتصادي جامعه است، گفت: خودكفايي در روستاها و استفاده از ظرفيت آنان در توليد و اقتصاد، راه گشاي برون رفت از معضل بيكاري است.

به گزارش ايرنا، غلامرضا سليماني روز پنجشنبه در نشست صميمي با فعالان حوزه جوانان منطقه آزاد ماكو با اشاره به عزم جدي دولت براي اشتغال زايي، بيان كرد: با وجود درگيري دولت با كمبود منابع، اشتغال ايجاد شده در دولت دوازدهم در هيچ دوراني رخ نداده است.
وي با تاكيد بر اينكه جوانان بايد به دنبال كارآفريني باشند، افزود: در كشورهاي توسعه يافته نيز اشتغال زايي به معناي پشت ميز نشيني و كارمند دولت بودن نيست و جوانان بايد به اين مهم توجه ويژه اي كنند.
وي با بيان اينكه توسعه گردشگري در منطقه آزاد ماكو مي تواند نقش بسزايي در كاهش نرخ بيكاري در منطقه ايفا كند، گفت: منطقه آزاد ماكو داراي پتانسيل هاي خاص گردشگري است كه شهرت جهاني دارند.
سليماني شناساندن ظرفيت هاي گردشگري و توليد محتوا در همين راستا را از اولويت هاي سازمان منطقه آزاد ماكو دانست و بيان كرد: استفاده از ظرفيت فضاي مجازي در شناساندن پتانسيل هاي گردشگري و اقتصادي اهميت بالايي دارد.
وي برنامه فرهنگي بوم گردي را از جمله مهمترين اقدامات آتي اين سازمان در راستاي جذب گردشگر عنوان كرد و گفت: در جشنواره بوم گردي و جاذبه هاي ماكو به توليد محتوا در فضاي مجازي از سوي جوانان نيازمنديم.
به گزارش ايرنا، منطقه آزاد ماكو به لحاظ محدوده جغرافيايي شامل شهرستان هاي ماكو، شوط، پلدشت و شهر مرزي بازرگان بوده و اين منطقه در منتهي اليه شمال غرب كشور واقع شده است.
مساحت آن حدود پنج هزار كيلومترمربع و جمعيت منطقه بر اساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماكو به عنوان بزرگترين منطقه آزاد كشور داراي 140 كيلومتر مرز مشترك با كشور جمهوري آذربايجان و 130 كيلومتر مرز مشترك با كشور تركيه است.
3214/2093