تهران - ایرنا - عفو بین‌الملل دولت امارات متحده عربی و نیروهای یمنی هم‌پیمان با آن را به شكنجه زندانیان در جنوب یمن متهم كرد و خواستار بررسی و بازرسی شكنجه گاه های این كشور در این منطقه شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از یورو نیوز، این سازمان در گزارش روز پنجشنبه خود اعلام كرد امارات متحده عربی و نیروهای یمنی شماری از افراد را در جنوب یمن در مراكزی كه «ورای حاكمیت این دولت‌ها عمل می‌كنند» زندانی كرده‌اند.
گزارش سازمان عفو بین‌الملل براساس بررسی‌هایی كه از ماه مارس سال 2016 تا ماه مه سال 2018 در ایالت‌های جنوبی یمن صورت گرفته، اسناد بسیاری را از شكنجه و بدرفتاری از جمله ضرب و جرح ، استفاده از شوك الكتریكی و خشونت جنسی در این مراكز «یمنی/ اماراتی» ثبت كرده است.
امارات متحده عربی نقشی كلیدی در نبرد جبهه ائتلاف به رهبری عربستان دارد و علیه حوثی‌ها می‌جنگد.
تیرانا حسن، رئیس بخش مدیریت بحران سازمان عفو بین‌الملل اعلام كرد: «به نظر می‌رسد امارات متحده عربی در جنوب یمن نوعی ساختار امنیتی فراقانونی ایجاد كرده كه در آن انجام خشونت‌های فاحش همچنان بدون بازرسی ادامه دارد.»
وی افزود: «این جنایات كه در بستر درگیری‌های مسلحانه یمن روی می‌دهد باید نهایتا همچون جنایات جنگی بررسی شوند.»
عفو بین‌الملل همچنین از دولت ایالات متحده خواست متحد خود یعنی امارات را ملزم كند كه از راه شكنجه افراد یا نقض حقوق بشر اطلاعات كسب نكند.
شبس **1917