مشهد- ایرنا- مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این نهاد از ابتدای فعالیت در استان بیش از 150 هزار اشتغال ایجاد كرده است.

به گزارش ایرنا حبیب الله آسوده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: پارسال بیش از 11 درصد اشتغال ایجاد شده در استان خراسان رضوی مربوط به كمیته امداد حضرت امام بود.
وی بیان كرد: پارسال بیش از 21 هزار فقره وام ضروری و اشتغال به افراد نیازمند تحت پوشش و در آستانه پوشش در مجموع با رقم 800 میلیارد ریال با كارمزد نزدیك به صفر درصد و بدون جریمه تاخیر پرداخت شد.
آسوده گفت: همچنین بیش از یكهزار و 280 واحد مسكونی برای محرومان استان با كمك مردم ایجاد شد كه امسال تلاش داریم با پشتوانه كمك های مردمی این رقم را سه برابر كنیم.
وی تاكید كرد: باید بتوانیم 40 هزار خانواده بدون سرپناه و یا با سرپناه نامناسب استان را خانه دار كنیم كه با كمك مردم این مهم محقق می شود.
آسوده بیان كرد: در استان 186 هزار خانواده با بیش از 400 هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات این نهاد هستند كه همه علاقه مند به توانمند شدن دارند و اگر فرصت توانمندسازی را داشته باشند تولیدگران موثری خواهند شد.
وی افزود: بیش از 25 هزار دانش آموز و 4 هزار دانشجو زیر پوشش این نهاد هستند، همچنین بیش از 50 هزار فرزند یتیم و محسنین در استان داریم كه حمایت از آنان، برای این فرزندان بركات زیادی به همراه دارد.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: كمیته امداد صرفا پول توزیع نمی كند، در امر بازار و فروش نیز كمك می كند به طوریكه بیش از 12 نمایشگاه طی 2 سال گذشته در استان و خارج استان برای فروش تولیدات مددجویان با همكاری بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی برپا شده است.

*صدقات از شهرها خارج نمی شود
آسوده با بیان اینكه كمیته امداد، امین مردم است، افزود: آمریكا ریاست كمیته امداد كشور را در فهرست تحریم قرار داده كه این اقدام پستی و زبونی آمریكا و رژیم صهیونیستی را می رساند.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان كرد: آمریكا و اسرائیل می دانند این نهاد برای اهداف انقلاب كار جهادی می كند و در كنار دولت و مستضعفان مقتدارانه حضور دارد، لذا می كوشند بی اعتمادی نسبت به این نهاد ایجاد كنند.
وی خاطرنشان كرد: وجوه و كمك های مردمی به هیچ وجه از شهر و مركز استان خارج نمی شود، هیچ صدقه ای از شهرهای خود به جای دیگر داده نمی شود، اینكه كمك های مردمی در جاهای دیگر هزینه می شود تبلیغات مغرضانه دشمن است .
آسوده تاكید كرد: كمیته امداد امانتدار خیر مردم و تحت نظارت چندین دستگاه نظارتی است.
وی گفت: با گذشت 22 روز از پیروزی انقلاب و به رغم تلاش منافقان برای براندازی انقلاب، امام راحل دستور تشكیل كمیته امداد برای رسیدگی به محرومان و مستضعفان را دادند و این كمیته تنها نهادی است كه نام امام راحل را بر خود دارد.
آسوده بیان كرد: انسجام، اتحاد و وحدت در خراسان رضوی بین مسئولان و مردم در كمك به محرومان بالاست، بیش از 2 میلیون خانواده در استان داریم كه اگر همه دست به دست هم دهیم فقیری باقی نمی ماند.
كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی هم اكنون بیش از 350 هزار مددجو را به صورت مستقیم زیر پوشش خدمات حمایتی خود دارد.
7505/5132