یزد - ایرنا - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مهمترین سرمایه رسانه ها را اعتماد عمومی جامعه دانست و گفت: در صورتی كه این سرمایه از دست برود افكار عمومی جامعه نسبت به رسانه ها بی تفاوت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجید جوادیان زاده روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران و اصحاب رسانه استان ، همچنین تكثر رسانه ای و فعالیت برخی شبه رسانه های غیررسمی را تهدیدی برای افكار عمومی دانست.
وی تصریح كرد: در شرایط حاضر به دلیل كثرت رسانه ها آسیب های مانند پرخوری رسانه ای مخاطبان را تهدید می كند كه تنها با افزایش سواد رسانه ای شهروندان می توان رژیم مناسبی برای تغذیه نیاز اطلاعاتی در پیش گرفت.
وی با تاكید بر ایجاد فضای شفاف و همراه با پاسخگویی از سوی مسئولان برای رسانه ها اظهار داشت: مدیران باید مهارت ارتباط با رسانه ها را در مجموعه خود ایجاد كنند و بررسی های نشان می دهد كه موفق ترین مدیران و دستگاه های اجرایی ، رسانه ای ترین ها این بخش بوده اند.
جوادیان زاده زمینه سازی برای آموزش مستمر فعالان عرصه رسانه ، رایزنی برای كاهش هزینه های پستی و پرداخت هزینه اشتراك مطبوعات و پیگیری برای كاهش مشكلات تامین كاغذ و چاپ رسانه های نوشتاری استان را مورد تاكید قرار داد.
وی یادآور شد: یزد با سابقه بیش از یك قرن روزنامه نگاری و فعالیت حرفه ای رسانه ای از استان های پیشرو در این زمینه در كشور است و برای رسیدن به جایگاه شایسته در شرایط حاضر همه بخش های مرتبط با حوزه رسانه به ویژه فعالان این عرصه باید تعامل هدفمندی را برای تحقق این مهم داشته باشند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با تاكید بر تداوم نشست های مسئولان ارشاد استان با فعالان حوزه های مختلف فرهنگی، هدف این نشست ها را هم افزایی برای رفع مشكلات از طریق تعامل متولیان و فعالان حوزه فرهنگ بیان كرد.
سیدخلف حوتی نژاد گفت: افزایش تعامل میان رسانه ها و دستگاه های اجرایی استان نیازمند فرهنگ سازی است و این امر زمان بر بوده و در كوتاه مدت نمی توان انتظار تحولات شگرف را داشت، بلكه باید با تفاهم بخش های مختلف، نقاط قوت و ضعف شناسایی و برای بهبود امور برنامه ریزی شود كه نتیجه آن توسعه استان خواهد بود.
در این نشست فعالان عرصه رسانه استان یزد افزایش هزینه تامین كاغذ، مشكلات چاپ، ضعف همكاری برخی مسئولان و دستگاه های اجرایی با رسانه ها، نبود خبرنگار حرفه ای و ضعف آموزش های خبرنگاری را به عنوان مشكلات اصلی این حوزه برشمردند.
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد نیز در این نشست از ایجاد كمیته های مختلف برای پیگیری مطالبات اعضای خانه مطبوعاتی استان در زمینه آموزش، امور حقوقی و رفاهی اعضاء خبرداد و گفت: تقویم آموزشی خانه تدوین شده و چند دوره نیز تا كنون برگزار شده است.
كاظم صادقپور افزود: با شهرداری یزد مذاكراتی برای ایجاد فرهنگسرای رسانه انجام شده كه با توجه به استقبال شهرداری، پیگیری در این زمینه در حال انجام است.
وی همچنین از برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان در 31 تیرماه جاری برای انتخاب بازرسان این تشكل صنفی خبرداد و اصحاب رسانه استان را برای شركت در این انتخابات دعوت كرد.
تا كنون بیش از 150 رسانه در استان دارای مجوز فعالیت هستند و افزون بر یكصد فعال رسانه ای نیز عضو خانه مطبوعات استان یزد می باشند.
/6014/