تهران – ایرنا – استاندار تهران گفت: در شرایط كنونی تولیدكنندگان با وجود مشكلات متعدد به فعالیت مشغولند و مدیران وظیفه دارند مسائل آنان را پیگیری و برطرف كنند.

به گزارش ایرنا «محمدحسین مقیمی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرك صنعتی قرچك در جمع خبرنگاران افزود: عزم مدیران بویژه در استان ها باید بر رفع موانع تولید استوار باشد.
وی بیان كرد: فعالان بخش اقتصادی مسائل و مشكلاتی دارند كه باید با حضور مدیران كل و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در محل مطرح و آن دسته از مسائلی كه در خود شهرستان قابل حل است پیگیری و موانع مرتفع شود.
مقیمی اظهارداشت: مشكلات كلان نیز باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح یا در سطح وزیران و هیأت دولت پیگیری و برای رفع آنها تلاش شود.
وی گفت: برخی واحدهای تولیدی با دستگاه هایی نظیر دارایی، تأمین اجتماعی و بانك ها مشكلاتی دارند كه تلاش می شود در جلسات تخصصی و با حضور صاحبان صنایع و مدیران كل دستگاه های اجرایی بررسی و راه های قانونی رفع آن ارائه شود.
استاندار تهران همچنین اظهارداشت: شهرك صنعتی قرچك یكی از فعال‌ترین شهرك‌های صنعتی استان تهران است كه زمین های فاز نخست آن به متقاضیان واگذار شده،مطالعه و اقدام لازم برای اجرای فاز دوم آن در دست اجراست و بزودی زمین ها به صنعتگران واگذار می شود.
وی یكی از مشكلات شهرك صنعتی قرچك را گازرسانی برشمرد و گفت:برخی واحدها برای تولید خود با مشكل مواجهند و باید هر چه زودتر این مشكل برطرف شود.
در سفر یك روزه استاندار تهران كه با هدف بررسی مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران انجام شد یك طرح آبرسانی به روستای «قشلاق جیتو» با 820 میلیون ریال اعتبار و كمربندی جنوبی قرچك با 355 میلیارد ریال افتتاح شد.
قرچك با 270 هزار نفر جمعیت در 30 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008