اهواز – ايرنا -مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان با هشدار نسبت به افت سطح آب هاي زير زميني استان گفت: مجموع آبدهي چاه هاي استان سال 95 معادل 44 هزار متر مكعب در شبانه روز بود اما در فروردين سال جاري اين شاخص به 30 هزار متر مكعب در شبانه روز كاهش پيدا كرد .

به گزارش ايرنا صادق حقيقي پور بعد از ظهر دوشنبه در نشست شوراي آب و برق استان خواستار بهبود مديريت مصرف منابع اب دراستان و مراقبت از منابع آبهاي زيرزميني شد .
وي با اشاره به مشكل آب در رامشير و فرسوده بودن تاسيسات اين شهرستان بيان كرد: شبكه توزيع آب در رامشير نياز به اصلاح دارد چرا كه ميزان هدر رفت آب در اين شهرستان بر اثر فرسودگي لوله ها بسيار بالا است البته با افزايش آب تخصيصي به رامشير مي‌توان مقداري از مشكلات آب شرب اين منطقه را برطرف كرد.
وي همچنين با بيان اين كه شهرستان ايذه مشكل توليد آب دارد اظهار داشت: در حال حاضر توليد آب اين شهرستان با ميزان نرمال فاصله دارد و تنها راه علاج مشكلات آب شهرستان ايذه انتقال آب از كارون سه است.
معاون آبرساني سازمان آب و برق خوزستان نيز دراين نشست گفت: در حال حاضر شرايط آبي را با چنگ و دندان در كانال كوت امير حفظ كرده‌ايم چرا كه با وجود شرايط اضطراري براي آبرساني به شهرهاي هدف از كانال كوت امير با مشكل مواجه هستيم.
صابر عليدادي با اشاره به شكستگي موجود در تاسيسات آب رامشير اظهار داشت: مساله تعمير شكستگي هاي موجود در آب رامشير به زودي انجام و خطوط شكسته پس از انتخاب پيمانكار تعويض مي شوند.
وي با اشاره به مشكل آب شرب در شهرستان ايذه گفت: پارسال 2 چاه و امسال يك چاه براي حل مشكل آب شرب ايذه وارد مدار شده است و چاه ديگري حفاري، لوله گذاري و برق رساني شده كه بايد از سوي شركت آب و فاضلاب اين شهرستان تجهيز شود.
وي ادامه داد: همچنين 2 چاه ديگر در ايذه آماده تجهيز هستند و به شركت آب و فاضلاب خوزستان تحويل داده شده اند.
دراين نشست همچنين مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان با اشاره به وضعيت رودخانه جراحي گفت: تا سه هفته ديگر آبگيري كه در جراحي نصب شده زير لجن مي رود. اگر شرايط آبي در رودخانه جراحي به همين شكل ادامه پيدا كند و آبگير جراحي زير لجن برود امكان پمپاژ آب به روستاهاي رامشير نيز وجود نخواهد داشت و آب همه روستاهاي رامشير قطع مي شود.
درويشعلي كريمي افزود: عمليات اجرايي يك پروژه آب رساني براي 16 روستاي در شهرستان رامشير در دست است كه در فاز اول آن هفت روستا و در فاز دوم آن 9 روستا آبدار مي شوند كه براي تسريع اجراي آن خواستار رصد مراحل اجرا از فرماندار رامشير شده ايم.
سرپرست فرمانداري رامشير نيز دراين رابطه اظهار داشت: سطح آب رودخانه جراحي به شدت كاهش يافته و اگر آب به اين رودخانه رها سازي نشود تامين آب شرب روستاهاي رامشير با مشكل رو به رو مي شود .
سيد مجيد حسيني نژاد به شكستگي هاي موجود در زيرساخت هاي تاسيسات آب اميديه به رامشير اشاره كرد و گفت: 10 كيلومتر از اين تاسيسات دچار شكستگي شده اند و نياز مبرم به تعميرات دارند چراكه تامين آب شرب مردم دچار مشكل شده است.

**اي سي اب در رامهرمز 12 هزار ميكروموس
فرماندار رامهرمز با اشاره به مشكلات آب شرب اين شهرستان گفت: در حال حاضر اي سي آب 12 هزار ميكروموس است.
عبدالرضا احساني نيا بيان كرد: اگر از سد جره آب دريافت كنيم ديگر هيچ مشكلي در رامهرمز نخواهيم داشت و هم اكنون سه حلقه چاه آب داريم كه هر سه نياز به ترميم دارند.
وي با بيان اين كه 30 هزار انشعاب در رامهرمز وجود دارد بيان كرد: فرسودگي زير ساخت هاي آب در رامهرمز به قدري است كه اگر درست شوند مشكل آب شرب نيز حل مي شود چراكه حجم زيادي آب روزانه دراين شبكه هدر مي رود.
7164/6002