اروميه- ايرنا- مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور گفت: يك ميليون و 600 هزار خانوار در استان هاي مختلف تحت پوشش بيمه صندوق اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير قرار گرفته اند.

محمدرضا واعظ مهدوي روز دوشنبه در جلسه ويژه بررسي اجراي طرح بيمه روستاييان در آذربايجان غربي افزود: در حال حاضر 6 ميليون خانوار روستايي و عشايري در كشور وجود دارد كه بيش از يك چهارم اين تعداد، تحت پوشش بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و كشاورزان قرار گرفته اند.
وي اضافه كرد: اين صندوق برنامه هاي جدي براي پوشش بيمه اي باقي خانوارهاي روستايي و عشايري كشور دارد.
وي بيان كرد: اين صندوق يكي از صندوق‌ هاي چهارگانه و زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است و رويكرد آن ارائه خدمات بيمه اجتماعي بلند مدت به كشاورزان، روستاييان و عشاير در بخش‌هاي مستمري بازنشستگي، از كار افتادگي و فوت است.
استاندار آذربايجان غربي نيز در اين جلسه گفت: 75 هزار خانوار مرزنشين روستايي و عشايري در استان زندگي مي كنند كه استانداري از عضويت اين خانوارها در صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير حمايت و پرداخت حق عضويت سالانه آن ها را تقبل مي كند.
محمدمهدي شهرياري افزود: هدف از اين اقدام، تامين رفاه عمومي مرزنشينان و بهره مندي آنها از مزيت هاي بيمه اي صندوق اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير است.
به گزارش ايرنا، صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير در سال 1384 با مصوبه هيات دولت و به منظور حمايت از روستاييان و عشاير و كشاورزان در ايران تاسيس شد تا اين اقشار نيز زيرپوشش حمايت ‌هاي اجتماعي قرار گيرند.
اين صندوق يكي از صندوق‌ هاي چهارگانه و زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است.
8137/2093