سنندج - ايرنا - رئيس هيات ‌مديره و مديرعامل شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي گفت: اين صندوق با 15 هزار ميليارد ريال اعتبار، هفت هزار و 531 تشكل را در زير مجموعه خود دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيدعبدالكريم رضوي اردكاني روز سه شنبه در گردهمايي و هم انديشي صندوق هاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي كشور اظهار داشت: اين صندوق به منظور جذب و هدايت سرمايه هاي اندك براي تاثير گذاري بيشتر در توسعه شكل گرفته است.
وي افزود: هم اكنون 114 صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي در كشور فعاليت دارد كه شامل 9 صندوق تخصصي، هشت صندوق منابع طبيعي، 32 صندوق استا‌ني، 49 صندوق در شهرستاني و 16 صندوق زنان روستايي و عشايري است.
رضوي اردكاني تاكيد كرد: اين صندوق ها 15 هزار ميليارد ريال سرمايه دارند و بيش از هفت هزار و 531 تشكل را تحت پوشش قرار داده اند تا با توجه به شرايط حاضر توسعه بخش كشاورزي را به سمت بهره وردي بيشتر هدايت كند.
عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي نيز در اين جلسه گفت: سهم دولت از 15 هزار ميليارد ريال سرمايه اين صندوق 46 درصد و آورده بهره برداران نيز 54 درصد است.
عليرضا اشرفي اظهار داشت: فعاليت اين صندوق ها در بخش هاي مختلف است و سهم دولت در بخش زراعت و باغباني 14.5 درصد، دام و طيور 29 درصد، عشاير چهار درصد، صنايع 3.2 درصد، منابع طبيعي نيم درصد و صندوق زنان روستايي نيز هفت درصد است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه كردستان هم در اين جلسه گفت: مجموعه مديريت استان كشاورزي را ستون فقرات و پايه توسعه اقتصاد استان مي داند و بدنبال آن است با حمايت از اين بخش براي توسعه باري از دوش كشور در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتي و تامين امنيت غذايي برداشته شود.
بهرام نصرالهي زاده اظهار داشت: سال گذشته در راستاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي پنج درصد از سهم تملك دارايي استان به صندوق تخصيص داده شده و امسال نيز تخصيص داده مي شود.
وي با بيان اينكه توسعه تنها با نهاد سازي و ايجاد تفكر توسعه مي توان توسعه را در كشور محقق ساخت، اضافه كرد: در اين راستا حمايت از صندوق توسعه بخش كشاورزي را در دستور كار قرار داده ايم.
نصرالهي زاده يادآور شد: با توجه به اينكه در كشور در حوزه اشتغال و جذب تسهيلات مشكل وجود دارد، مديريت استان تمام توان خود را بكار بسته تا حمايت از نهادها و تشكل ها توسعه در بخش كشاورزي محقق شود.
وي گفت: با حمايت از صندوق هاي غيردولتي حمايت از توسعه بخش كشاورزي به عنوان يك نهاد توسعه اي كه با مشاركت ذينفعان بخش كشاورزي تشكيل يافته مي توان ظرفيت هاي مطلوب را در ايفا نقشي موثر در راستاي تقويت و تكميل زنجيره توليد بخش كشاورزي ايجاد كرد.
به گزارش ايرنا، گردهمايي و جلسه هم انديشي نمايندگان شركت مادر تخصصي و مديران عامل صندوق هاي استاني، تخصصي و محصولي با حضور نمايندگاني از استان هاي كشور ازجمله البرز، تهران، كرمانشاه، همدان، آذربايجان شرقي، يزد، گيلان و آذربايجان غربي به مدت دو روز در سنندج برگزار مي شود.
ارائه مدل هاي زنجيره توليد و ارزش بر اساس سياست هاي وزارت جهاد كشاورزي براي ارايه تسهيلات مطابق با تغيير رويكرد در قالب نظام بانكداري بودون ربا و چگونگي همكاري شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي با ساير صندوق ها از اهداف اين جلسه است.
3034/9102