تهران-ایرنا-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما به عنوان سربازان مقام معظم رهبری ضمن تسلیم نشدن در برابر فشارها ، پشتیبان مستحكم برای رهبر معظم انقلاب هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، اردوی تشكیلاتی بانوی مؤمن انقلابی صبح امروز سه شنبه با حضور بیش از 200 دانشجوی عضو این تشكل از سراسر ایران در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
این اردو با هدف برجسته سازی نقش زنان در پرورش تمدن اسلامی با حضور دكتر «علی اكبر ولایتی» رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دكتر«فرهاد رهبر» ریاست این دانشگاه و تنی چند از مسوولان فرهنگی و دانشجویان عضو تشكل دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار شد.
دكتر فرهاد رهبر در آیین بازگشایی این مراسم، به نقش زنان مومن انقلابی در برهه های مهم تاریخی و انقلاب اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: برای اینكه این نقش به خصوص در دهه چهل انقلاب و با توجه به تلاطم هایی كه به جمهوری اسلامی وارد می شود تداوم و استمرار پیدا كند، مستلزم چند ویژگی و شاخصی است كه باید در زنان مؤمن انقلابی به وجود آید، تقویت شود و توسط زنان در جامعه تكثیر پیدا كند.
به بیان رییس دانشگاه آزاد اسلامی،یكی از مهمترین این شاخص ها، این است كه باید فرهنگ پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی گسترش پیدا كند، حفظ شود تا هدف های آرمانی انقلاب اسلامی و همت بلند رسیدن به این آرمان ها در كشور تقویت شود. برای این منظور این زن مؤمن در تراز انقلاب اسلامی، باید بتواند خود را به عنوان یك الگو معرفی كند و الگوی فرهنگ ابتذال غرب را در جامعه پاك كند.
وی ادامه داد: الگو بودن در جهان مستلزم این است كه تابع الگوهای برتر اسلامی و از سرچشمه نبوت و امامت همچون ائمه اطهار و در راس آنان حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) باشند و آن الگوها را هم ترویج كنند.
رهبر در بخشی دیگر از سخنان خود، راهكار دیگر الگو بودن زن مومن اسلامی را در حفظ فطرت و اصالت خود عنوان كرد و افزود: این حفظ فطرت و اصالت خود در پیروزی انقلاب از طرف زن مسلمان معجزه آفرید و ما این معجزه را به عینه دیدیم كه چگونه زنان در پیروزی انقلاب نقش آفرینی و از فطرت و اصالت خود محافظت كردند و تسلیم نشدند.
وی ادامه داد: یكی دیگر از شاخص های زن مسلمان پرهیز از تنبلی و محافظه كاری و ناامیدی است. همه خوب می دانند كه مردان بزرگ در دامان زنان بزرگ تربیت شده اند و اثر گذاری زنان انقلابی در هدایت جامعه، تربیت قوه عاقله، تربیت نسل فعال و مجاهد جامعه كم نیست. بنابراین زن مومن انقلابی باید از تنبلی محافظه كاری و ناامیدی پرهیز كند چرا یكی از استراتژی های دشمن، گسترش ناامیدی و یاس در جامعه است و این یاس و ناامیدی از تنبلی و محافظه كاری خلق خواهد شد.
به بیان رییس دانشگاه آزاد اسلامی، زن مؤمن مسلمان در تراز انقلاب اسلامی باید ترفند دشمن را بنابر اقتضای زمان و مكان بشناسد تا در میدان مجاهده و مبارزه با او پیش قدم باشد. برای این شناخت، باید خود را مجهز به علم، آگاهی و بصیرت كند تا دچار یاس و تنبلی نشود تا معجزه خلق كند.
وی گفت: زن مومن در تراز انقلاب اسلامی، هنگامی می تواند در جهان الگو باشد كه با الگو پذیری از سرچشمه نبوت و امامت، افزایش علم دانش و بصیرت، تاثیرگذار باشد نه این كه از فرهنگی كه می خواهد او را تسلیم خواسته های خود كند تاثیر بگیرد. اینجا است كه می تواند تمدن اسلامی خلق كند منتها تا رسیدن به تمدن اسلامی مجاهدت های بسیاری باید بشود و برای این كه به این هدف برسند باید صبور و حلیم باشند؛ صبوری كه مشخصه زن مؤمن اسلامی است.
رهبر با تاكید بر اینكه باید حافظ خون و نگه‌دارنده پرچم شهدا باشیم، گفت: ابزار حفاظت از خون شهدا، مسئولیت‌پذیری و تكلیف‌مداری است و این شاخص نیز باید در بانوان مومن انقلابی تقویت شود.
وی بر پیشتازی در علم و فرهنگ از سوی بانوان مومن انقلابی تاكید كرد و افزود: امام (ره) می فرمایند فرهنگ اسلامی مظلوم است. این فرهنگ باید زنده شود و بانوان در این عرصه می توانند نقشی اساسی ایفا كنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: از اردوی آموزشی تشكیلاتی بانوان مومن انقلابی انتظار دارم برای زنده شدن فرهنگ اسلامی برنامه زمان بندی شده و عملیاتی طراحی كنند و نقش تك‌تك عناصر آن را مشخص و تبیین كنند.
رهبر با بیان اینكه پیشتازی در میدان علم و فرهنگ نیازمند حركت مدبرانه، منسجم، هماهنگ و برنامه‌ریزی شده در دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این دانشگاه باید به عنوان یك الگو در كشور و جهان توسط بانوان مومن انقلابی معرفی شود.
وی در ادامه با بیان اینكه در زمینه پیشرفت علمی هرگز نباید به وضع موجود رضایت بدهیم، خاطرنشان كرد: رضایت به وضعیت موجود یعنی توقف و نابودی. باید همواره حركت به سمت پیشرفت در دستور كار و برنامه خود قرار دهیم. هر قله‌ای را كه فتح كردیم، باید بلافاصله قله بالاتر و بزرگ‌تر دیگری را هدف بگیریم. قله های هدف به ویژه در عرصه علم و فرهنگ باید در دستور كار قرار گیرد.
اردوی «بانوی مومن انقلابی» از امروز سه شنبه 26 تیرماه تا پنجشنبه 28 تیرماه در محل هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
علمی**9294**1440