شهركرد- ايرنا- معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش گفت: نخستين مرحله از پاداش پايان خدمت سال 96 فرهنگيان هفته آينده از خزانه دريافت و بين فرهنگيان بازنشسته پرداخت مي شود.

علي الهيار تركمن عصر سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته سال 96 بيش از 3 هزار و 700 ميليارد تومان براي آموزش و پرورش بدهي مالي داشت كه اينك مجوز آن از سازمان برنامه و بودجه دريافت و در مراحل مختلف تا سه ماه آينده به فرهنگيان بازنشسته پرداخت مي شود.
وي از پرداخت حقوق حق التدريسي ها و نيروهاي آزاد و سرباز معلم از ابتداي امسال همانند حقوق ساير كاركنان رسمي و پيماني خبر داد و افزود: پرداخت حقوق اين قشر نيز به روز شده و مابقي موارد متناسب با سطح پرداختي خزانه به ويژه اضافه كار كاركنان اداري آموزش و پرورش در دستور كار قرار دارد.
الهيار تركمن اظهار داشت: پرداخت كامل مطالبات فرهنگيان در دستور كار اين وزارتخانه است كه از مجموع 948 ميليارد تومان مطالبات سال گذشته كه به امسال منتقل شده است، 600 ميليارد تومان به صورت قطعي پرداخت شده و 348 ميليارد تومان باقيمانده با پيگيري هاي لازم پرداخت خواهد شد.
وي با اشاره به كمبود معلم در مدارس افزود: طرح ساماندهي نيروهاي انساني 'مدرسه محور' براي سال تحصيلي آينده از طرف آموزش و پرورش تنظيم شده است.
به گفته وي، اين طرح با همكاري مديران كل آموزش و پرورش و معاون پژوهش استان ها به مشورت گذاشته شده و از هفته آينده با محوريت مدرسه اجرايي مي شود.
وي اظهار داشت: براي سال تحصيلي جديد 20 هزار فارغ التحصيل دانشگاه فرهنگيان جذب آموزش و پرورش مي شوند و 17 هزار نفر مجوز ماده 28 دانشگاه فرهنگيان نيز پس از گذراندن دوره آموزشي استخدام اين وزارتخانه خواهند شد.
الهيان تركمن گفت: امسال 25 هزار متقاضي ورود به دانشگاه مي توانند براي چذب در آموزش و پرورش از طريق دفترچه آزمون، انتخاب رشته كنند.
وي در ادامه با اشاره به سفر اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به استان ها با همراهي اعضاي وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و وزارت علوم افزود: اين سفر در راستاي تعامل بين دولت و مجلس براي بررسي مسائل و مشكلات استان ها و آشنايي با كليت كارها وزارت آموزش و پرورش اجرا مي شود.
7360/6021