اراك - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: مسئولان باید در برابر مواضع زورگویانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا برنامه های كاربردی تدوین كنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مركزی در اراك، افزود: هدف استكبار جهانی از اعمال تحریم های جدید ضربه زدن به پایه های نظام اسلامی است كه مقابله با این توطئه دشمن استراتژی روشن، وحدت و یكپارچگی و برنامه های كاربردی می طلبد.
وی ادامه داد: كسانی كه دل در گرو ارزش های والای انقلاب اسلامی دارند باید مقابله با دشمنان در اولویت كار قرار داده و همراه و حامی مسئولان باشند.
امام جمعه اراك اظهار داشت: به كار بردن ادبیات ناامیدكننده از سوی برخی افراد نادرست است و برای مقابله با دشمنان نظام باید امید بخشی و تقویت انگیزه اجتماعی را سرلوحه قرار داد.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه كرد: دشمنان نظام اسلامی با توطئه ها و هجمه های اقتصادی قصد دارند به كشور لطمه بزنند كه مقابله با این توطئه های دشمنان وحدت و یكپارچگی ملی همراه با آمادگی همه جانبه را می طلبد.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: حفظ آرامش و نشاط عمومی در شرایط كنونی برای مقابله با توطئه های دشمنان ضروری است.
وی ادامه داد: امكانات و ظرفیت های بسیاری در نقاط مختلف كشور و استان مركزی وجود دارد كه در صورت بهره گیری صحیح از آن ها می تواند كشور را بدون وابستگی در مسیر توسعه و بالندگی قرار داد.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینكه حوادث روزهای گذشته در بصره و نجف نیز توطئه آمریكا با مشاركت منافقین كوردل است، بیان كرد: هدف آمریكا فشار به ایران است و در این مسیر از هر ابزار و وسیله ای استفاده می كند.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی اضافه كرد: برخورداری از نیروی انسانی متخصص از ظرفیت های ارزشمند كشور ایران در بخش های مختلف است و باید با تقویت بهره وری و برنامه های كاربردی بنیه تولید كشور را تقویت كرد.
وی، اصلاح نظام پرداختی، پرداخت یارانه به دهك های پایین جامعه، تلاش در راستای تولید با كیفیت و اصلاح الگوی مصرف را از دیگر عوامل مهم رسیدن به توسعه پایدار عنوان كرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مركزی نیز گفت: چالش ها و مشكلات بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان به صورت كارشناسی فهرست بندی شده و همراه با راهكارهای اصلاحی به دستگاه های مختلف اجرایی ارائه شده است.
فتح الله حقیقی بیان كرد: در ماه های اخیر با احزاب سیاسی، تشكل های اجتماعی و تعداد زیادی از فعالان بخش كارگری نشست های مختلفی برگزار شده و مسائل امنیتی و شرایط كشور برای همه افراد تشریح و تبیین شده است.
وی ادامه داد: مدیران باید بدانند كه سهل انگاری و بی تفاوتی در شرایط كنونی قابل پذیریش نیست و استفاده از ظرفیت های موجود در راستای حفظ امنیت و آرامش كشور ضروری است.
نشست شورای فرهنگ عمومی استان مركزی هر ماه یك بار در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مركزی برگزار می شود.
استان مركزی یك میلیون 440 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.
3017/6013/