يزد- ايرنا- فرماندار مهريز با اشاره به اينكه تامين اجناس مورد نياز مردم از وظايف كسبه است گفت: اصناف بايد با انصاف با مردم برخورد كنند و نسبت به فروش كالا و خدمات با قيمت واقعي و بدون احتكار اقدام نمايند.

به گزارش ايرنا ، سيد محمد رستگاري روز چهارشنبه در جلسه تنظيم بازار اين شهرستان افزود: برخورد با گرانفروشان و محتكران، مطالبه مردم است كه بايد توسط تعزيرات، بدون اغماض انجام شود .
وي با اشاره به اينكه اصناف، وظيفه تامين و توزيع مناسب كالاي مورد نياز مردم را بر عهده دارند ادامه داد: بر اساس مقررات و شرايط موجود بايد با افرادي كه در بازار اخلال ايجاد مي كنند به شدت برخورد كرد و نظارت و بازرسي ها با حضور منظم اكيپ ها و همكاري دستگاه هاي مختلف و همراهي مردم افزايش يابد.
فرماندار مهريز خاطرنشان كرد: مردم از احتكار و گرانفروشي كالاهاي مورد نيازشان گله مند هستند و بايد خانه اصناف ، اداره صنعت ، معدن و تجارت ، اتحاديه هاي صنفي و تعزيرات حكومتي ، نظارت و بازرسي خود را تقويت و با متخلفان برخورد كنند.
رستگاري بيان كرد: اصناف مهريز هميشه در كنار مردم و براي رفاه آنها با انصاف برخورد كرده اند و اميدواريم بخاطر شرايط اقتصادي موجود در خدمت شهروندان باشند و نيازهاي آنها را مرتفع سازند.
همچنين رئيس اتاف اصناف مهريز گفت: 2 هزار و 700 واحد صنفي فعال در اين شهرستان وجود دارد كه نسبت به تامين مايحتاج مردم وظايف خود را انجام مي دهند.
محمدرضا زارع زاده افزود: 2 بازرس ، كار نظارت و بازرسي را سالانه با همكاري برخي دستگاه هاي اجرايي انجام مي دهند و بر حسب شرايط اين كار تقويت مي شود.
وي، نوسان زياد قيمت ها را مشكل اساسي اصناف ذكر كرد و گفت: بازرسي ها و جلوگيري از افزايش قيمت ها و همچنين رعايت مقررات در تنظيم بازار به صورت مرتب انجام مي شود.
مركز شهرستان 50 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7541/ 6197