نوشهر- ايرنا - رئيس بيمارستان شهيد بهشتي نوشهراز شيوع يك بيماري ويروسي در يكي از روستاهاي ان شهرستان خبرداد و گفت : اين ويروس دستكم 60 نفر از اهالي روستاي بندپي بخش مركزي را روانه بيمارستان كرد.

دكتر محمد سلطان تويه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : از اين تعداد بيمار ، دستكم 24 نفرشان ذر بيمارستان بستري هستند و بقيه نيز مرخص شدند.
وي تب شديد ، حالت تهوع ، دردهاي مفصلي و استخواني را از علائم بيماري افراد مراجعه كننده به اين بيمارستان نام برد و ادامه داد :‌ پس از مراجعه اين تعداد بيمار به بيمارستان كه غالب آن ها بين 2 تا 14 سال سن دارند اقدامات لازم براي مداواي آن ها صورت گرفته است.
رئيس بيمارستان شهيد بهشتي نوشهر بدون اشاره به نوع ويروس بيماران گفت: هم اكنون حال عمومي 24 نفراز بيماران بستري شده در اين بيمارستان رو به بهبود است و اميدوارم تا پايان امروز مرخص شوند.
گفته مي شود كه به علت بارندگي روز گذشته و درپي آن سرريز آب هاي آلوده به داخل مخازن آبي روستاي بندپي اين بيماران با آشاميدن آب دچار چنين بيماري شده اند.
سلطان تويه افزود :‌ هم اكنون كارشناسان فني بهداشت محيط در روستاي بندپي در حال نمونه برداري هستند تا پي ببرند روستائيان اين منطقه به چه دليل به اين بيماري مبتلا شده اند.
در ماه گذشته نيز دستكم 600 نفر از اهالي شهرستان كلاردشت به علت نوشيدن آب دچار ويروس 'نورو ' شده بودند.
بخش مركزي نوشهر داراي يك شهر و 64 روستا است .
7078 /1602/1899