رشت - ايرنا - مديركل دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها بيان كرد: همه آثار رسيده به هشتمين جشنواره جلوه‌هاي فرهنگ رضوي در رسانه‌ها ، فاخر و قابل تقدير هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا حميد ضيايي پرور روز پنجشنبه در آئين اختتاميه هشتمين جشنواره جلوه‌هاي فرهنگ رضوي در رسانه‌ها در رشت افزود: يك هزار و 519 اثر مورد ارزيابي هيات داوران قرار گرفت و قوي ترين آثار در حوزه گزارش و مصاحبه توليد شده است.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه برآيند سطح كيفي آثار شايسته تقدير است، بر تداوم آموزش در حوزه رسانه تاكيد و رسانه گري در مقولات تخصصي را جزو سخت ترين بخش از كار رسانه ذكر كرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گيلان نيز در اين مراسم، رسانه ها را حلقه واسطه بين مردم و دولت و همچنين ركني از دموكراسي عنوان كرد و گفت: اينكه بخشي از آثار توليدي رسانه ها به ويژگي هاي امام رضا (ع) اختصاص يافته، بسيار ارزشمند است.
علي اصغر جمشيدنژاد افزود: رسانه ها رسالتي مهم همچون روشنگري مردم را عهده دار هستند و آنچه مربوط به فرهنگ است، در باور مردم نهادينه شده و اين موضوع فارغ از وظايف اداري است.
وي اضافه كرد: اگرچه مديران و سازمان هاي دولتي موظف به فعاليت هاي فرهنگي هستند اما موفقيت زماني است كه آن فرهنگ را در باور جست و جو كرد.
دبير هشتمين جشنواره جلوه‌هاي فرهنگ رضوي در رسانه‌ها و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان نيز در اين مراسم گفت: امسال يك هزار و 519 اثر از 30 استان و 40 شهرستان كشور ارسال شد كه 28 اثر انتخاب و معرفي شدند.
فيروز فاضلي بيان داشت: فعاليت در حوزه رضوي، تمام شدني نيست و هر بار از ديدگاهي نو قابل بازآفريني است.
وي با اين توضيح كه اين رويداد برخلاف بسياري از جشنواره‌ها كه به يك برهه از زمان خاص تعلق دارند، هرساله با طرح و برنامه‌هاي جديد تكرار مي‌شود، افزود: مكرر شدن برگزاري اين جشنواره با پويايي همراه است، علاوه بر اين اطلاعات زيادي در خصوص امام رضا(ع) و ابعاد مختلف زندگي گهربار ايشان در اختيار عموم قرار مي‌گيرد كه دستمايه‌هاي جديدي براي تحقيق و پژوهش ايجاد مي‌شود.
آئين اختتاميه هشتمين جشنواره جلوه‌هاي فرهنگ رضوي در رسانه‌ها از مجموعه برنامه‌هاي شانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) به ميزباني اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان امروز در رشت برگزار شد.
1881 / 2007