شیراز-ایرنا- شهردار منطقه سه شیراز بزرگترین مشكل این محدوده را طرح توسعه آرامگاه سعدی دانست و گفت: این طرح 20 سال متوقف مانده و مشكلات زیادی برای اهالی شهرك سعدی و شهرداری این منطقه به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرود بذرافشان، پنجشنبه در نشست خبری افزود: ساكنان این محدوده به دلیل طرح توسعه آرامگاه سعدی 20 سال است كه اجازه ساخت و ساز منازل خود را ندارند و شهرداری نیز بودجه مورد نیاز برای تملك این منازل را در اختیار ندارد و در حال حاضر بیشترین میزان مراجعه های مردمی به شهرداری منطقه سه در این زمینه است.
وی ادامه داد: در سالیان گذشته، تملك هایی به صورت جزیره ای در این منطقه صورت گرفته اما متاسفانه این كار در یك روند مشخص نبوده تا بتوانیم اكنون گره ای از مشكلات مردم این محدوده بگشاییم.
بذرافشان، ورود سرمایه گذار بخش خصوصی را یكی از راهكارهای حل این مشكل دانست و اظهار داشت: نقشه های طرح توسعه آرامگاه سعدی تهیه و اكنون نیز كاربری های درمانی، اداری، اقامتی، فرهنگی و تجاری با هدف آماده سازی بسته های سرمایه گذاری تعریف شده است.
شهردار منطقه سه شیراز، بیان كرد: بسته های سرمایه گذاری كه برای طرح توسعه آرامگاه سعدی آماده شده تنها می تواند بخشی از مشكلات این محدوده را كاهش دهد و برای تكمیل این طرح لازم است بودجه ای در سطح ملی برای این كار در نظر گرفته شود.
وی، وجود كوچه های كم عرض و سكونت حدود 15هزار نفر از اتباع افغانستان در منطقه شهرك سعدی و به ویژه اطراف گود گل كنان را از دیگر مشكلات این منطقه شهرداری عنوان كرد و گفت: در حوزه های اجتماعی و فرهنگی كارهای مشتركی با وزارت كشور در این منطقه در حال انجام است كه امیدواریم در دراز مدت نتایج خوبی در پی داشته باشد.

** تردد خودرو در محور حافظیه در تمام سال ممنوع شود
شهردار منطقه سه شیراز همچنین اظهار داشت: هدف ما پیاده راه كردن محور حافظیه برای تمام ایام سال است و اینكه به طور كامل این خیابان مسدود و تردد خودرو در آن ممنوع اعلام شود.
بذرافشان ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز 97 محور حافظیه برای عدم تردد خودرو مسدود شد و شهروندان و مسافران نیز از این اقدام كاملا رضایت داشتند.
او گفت: با پیاده راه شدن خیابان حافظیه، فرصت های اشتغالزایی و كسب درآمد نیز ایجاد خواهد شد.
وی افزود: مقاومت اداره هایی كه ساختمان های آنها در این محدوده مستقر است، مانع پیاده راه شدن محور حافظیه است در حالیكه شهرداری شیراز و اداره كل ورزش و جوانان تاكنون از این طرح استقبال كرده اند و اگر شورای ترافیك موافقت خود را اعلام كند، یك روزه این خیابان بسته و تبدیل به پیاده راه خواهد شد.
شهردار منطقه سه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد: یكی از اولویت های اصلی این شهرداری، انجام تملك ها و ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب به بهشت احمدی و آرامستان جدید كلانشهر شیراز است كه در این منطقه واقع شده و در ماه های آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید.
بذرافشان گفت: منطقه سه شهرداری شیراز حدود یك هزار و 447 هكتار از اراضی این شهر را با 190هزار نفر جمعیت در اختیار دارد.
او اظهار داشت: وجود مراكز فرهنگی و تاریخی غنی نظیر آرامگاه حافظ، سعدی، خواجوی كرمانی و حرم علی ابن حمزه(ع) جایگاه خاصی به این منطقه بخشیده و دروازه قرآن مهمترین ورودی كلانشهر شیراز نیز در این منطقه قرار دارد و اغلب گردشگران در محدوده شهرداری منطقه سه شیراز وارد می شوند كه این امر ظرفیت هایی را برای این منطقه ایجاد كرده است.
وی كه حدود پنج ماه قبل به سمت شهردار این منطقه منصوب شد، بیان كرد: در ابتدای شروع كار دوره مدیریتی جدید این شهرداری، سه طرح فعال و هفت پروژه بلاتكلیف وجود داشت كه هم اكنون افزون بر تعیین تكلیف شدن این طرح ها، 15پروژه جدید دیگر برای این منطقه تعریف شده كه پیش بینی می شود تا پایان سال 97 به بهره برداری برسند.
9873 /6118