تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

تهران - ايرنا - «ريچارد سوم اجرا نمي‌شود» و «ديگري» به نمايش هاي روي صحنه تئاتر اين هفته اضافه مي شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هر هفته شمار كمي از اجراها به صحنه تئاتر اضافه مي شود و چند نمايش هم صحنه را ترك مي كنند اما در اين ميان تئاترهايي كه از آغاز تابستان به صحنه آمده اند به اجراهاي خود ادامه مي دهند.
«ريچارد سوم اجرا نمي‌شود»، نوشته ماتئي ويسني‌يك، به كارگرداني روح‌الله جعفري از روز جمعه (۲۹ تيرماه) تا پايان مردادماه، ساعت ۱۹:۴۵ روي صحنه تالار چارسو مي‌رود.
اين نمايش روايت برهه‌اي از زندگي كارگرداني است كه در روسيه اجازه اجراي نمايش به او داده نمي‌شود.
از جمله بازيگراني كه در اين نمايش ايفاي نقش مي‌كنند، حميد رحيمي، نسيم شجاعي، پوريا سلطان‌زاده و شهاب عباسيان هستند.
«ديگري» به نويسندگي و كارگرداني محمد حاتمي نيز نمايش ديگر است كه تا 25 مرداد ماه از ساعت 20:45 در سالن تالار حافظ روي صحنه است.
در خلاصه داستان اين نمايش آمده است: قصه اين اثر نمايشي حكايت از زندگي زني نويسنده دارد كه در حوادث پيرامون اجتماعش سخت درگير مي‌شود و آخرين رمانش را بر اساس اتفاقات اطرافش پايه‌ريزي مي‌كند به شكلي كه او غرق در جهاني ديگري با قصه ديگري مي‌شود.
از جمله بازيگراني كه در نمايش «ديگري» ايفاي نقش مي كنند، مي توان به خسرو شهراز، توماج دانش بهزادي، نوشين اعتماد، لاله مرزبان و محمد حاتمي اشاره كرد.

** نمايش هايي كه بر صحنه مي ماند
نمايش «يك روز تابستاني» به كارگرداني پارسا پيروزفر و نويسندگي اسلاومير مروژك تا 26 مردادماه هر شب در دو نوبت 17 و 19 به مدت 75 دقيقه در تماشاخانه ايرانشهر به نمايش درمي آيد.
نمايش «بوتوليسم» به كارگرداني سيما تيرانداز و نويسندگي نوشين تبريزي تا 26 مردادماه هر شب ساعت 21 به مدت 90 دقيقه در تماشاخانه تئاتر باران اجرا مي شود.
نمايش «ناتمام» به نويسندگي و كارگرداني پيمان ياحقي و پيمان محمدي مي آبادي تا هفتم مرداد ماه هر شب ساعت 19 به مدت 60 دقيقه در اداره تئاتر به صحنه مي رود.
نمايش «عشق لرزه» نوشته اريك امانوئل اشميت و به كارگرداني آيلار نوشهري تا پنجم مردادماه هر شب ساعت 19 به مدت 50 دقيقه در تماشاخانه پرويز پرستويي به نمايش در مي آيد.
نمايش «همه چيز درباره آقاي ف» به نويسندگي و كارگرداني آرش عباسي تا 15 مردادماه هر شب ساعت 21 به مدت 75 دقيقه در ايرانشهر اجرا مي شود.
نمايش «چهارمين‌ شنبه» به كارگرداني مهرداد كوروش‌نيا و نويسندگي مهرداد كوروش نيا، علي اصغري، ابراهيم گله‌دار زاده تا 30 مردادماه هر شب ساعت 22 در تماشاخانه پاليز به صحنه مي رود.
نمايش «تناسخ 3 تا 35 تومن» به نويسندگي و كارگرداني اميرعلي نبويان تا 26 مردادماه هر شب ساعت 20 به مدت 70 دقيقه در تماشاخانه پاليز اجرا مي شود.
نمايش «آهواره» به نويسندگي و كارگرداني احسان گودرزي تا 30 مردادماه هر شب ساعت 19 به مدت 70 دقيقه در تماشاخانه پاليز به نمايش در مي آيد.
نمايش «ريچارد» به نويسندگي و كارگرداني حميدرضا نعيمي تا سوم مهرماه هر شب ساعت 18 به مدت 185 دقيقه در تالار وحدت به صحنه مي رود.
نمايش «افرا يا روز مي‌گذرد» نوشته بهرام بيضايي به كارگرداني سهيل ساعي تا 26 مردادماه هر شب ساعت 20:45 به مدت 125 دقيقه در تماشاخانه سنگلج اجرا مي شود.
نمايش «آنشرلي با موهاي خيلي قرمز» به كارگرداني اميربهاور اكبرپوردهكردي و نويسندگي فراز مهديان‌دهكردي تا 19مردادماه هر شب ساعت 19 به مدت 60 دقيقه در تالار مولوي به نمايش در مي آيد.
نمايش «خاموشي دريا» به كارگرداني نيما دهقان و نويسندگي رضا گوران تا 26 مردادماه هر شب ساعت 21:15 به مدت 70 دقيقه در تماشاخانه ايرانشهر به صحنه مي رود.
نمايش «تابستان فراموشي» به نويسندگي و كارگرداني بهاره رهنما تا 10 مردادماه هر شب ساعت 21 به مدت 60 دقيقه در تماشاخانه شانو به نمايش درمي آيد.
نمايش «يك دقيقه و سيزده ثانيه» به نويسندگي محمد چرمشير و بهمن عباسپور و كارگرداني شهرام گيل آبادي تا پايان 10 مردادماه هر شب ساعت 21 به مدت 80 دقيقه در پرديس تئاتر شهرزاد به نمايش در مي آيد.
نمايش «فليك» نوشته آني بيكر به كارگرداني محمد حسن معجوني تا هفتم مردادماه هر شب در سه نوبت 17، 19:30 و 22 در پرديس تئاتر شهرزاد اجرا مي شود.

** نمايش هايي كه اين هفته صحنه را ترك مي كنند
نمايش «بدون ازمرلدا» به كارگرداني امير علي ابراهيمي و نويسندگي اشكان ضابط محبوب تا 29 تيرماه هر شب ساعت 20 به مدت 60 دقيقه در تماشاخانه استاد جمشيد مشايخي به صحنه مي رود.
نمايش «كالاندولا» به كارگرداني احمد سلگي و بر اساس نگارش و خلق گروهي تا چهارم مردادماه هر شب ساعت 17 به مدت 30 دقيقه در تئاتر باران اجرا مي شود.
نمايش «شكيل اونيل» به نويسندگي و كارگرداني علي حسين زاده و امير كامران تا 29 تيرماه هر شب ساعت 19:30 به مدت 50 دقيقه در تالار مولوي به نمايش در مي آيد.
نمايش «تو مشغول مردنت بودي» به كارگرداني مژگان خالقي و نويسندگي كامران شهلايي تا 29 تيرماه هر شب ساعت 20 به مدت 75 دقيقه در سالن قشقايي تئاترشهر به صحنه مي رود.
فراهنگ ** 7561 **1418**1880