اهواز - ایرنا - معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور گفت:با بررسی ظرفیتها و كاستی های خوزستان در حوزه اعتبارات و بودجه، كمیته‌هایی برای كاستی‌های احتمالی كه باید در برنامه و بودجه 98 برای خوزستان لحاظ كنیم را در نظر می‌گیریم.

سعید نمكی شامگاه جمعه در بدو ورود به استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر اعتبار مصوب سال 97، اگر كاستی هایی در استان وجود داشته باشد از منابع دیگر برای رفع آنها كمك می‌كنیم و براساس برنامه زمانبندی در صورت نیاز كمك هایی برای این استان بسیج می‌كنیم.
وی افزود: همچنین براساس پیش بینی ما، برنامه های بلند مدت‌تر در بودجه 98 كه قرار است درآینده دیده شوند را از حالا برنامه ریزی می‌كنیم.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور تصریح كرد: خوزستان یكی از پراهمیت ترین استانهای كشور در زمینه های مختلف كشاورزی، تولید، صنعت، میزان جمعیت، وسعت سرزمین و مسایلی كه به نوعی چالش های استان است در كشور تلقی می‌شود.
وی گفت: اطلاعاتی را در زمینه های مختلف این استان جمع آوری كرده‌ایم تا در كل استان مواردی كه مربوط به حوزه كاری ماست را ارزیابی و راهكارهایی را كه به پیشرفت توسعه استان كمك می كند ،دنبال كنیم.
نمكی افزود: در همه حوزه های مرتبط با بخش های مختلفی كه سازمان برنامه و بودجه می‌تواند در استان خوزستان اثر گذاری داشته باشد مداخله می‌كنیم.
وی توضیح داد: از جمله حوزه هایی كه در این سفر بررسی می شود می توان به حوزه های علمی به ویژه آموزش عالی و آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش، گردشگری، حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی اشاره كرد.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور بیان كرد: همچنین در حوزه محیط زیست قرار است از فعالیت نیروهای وزارت دفاع برای خاموش كردن آتش در هور العظیم بازدید كنیم.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان و سلامت نیز كاستی های استان را بررسی می‌كنیم .
سعید نمكی،معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور ، شامگاه امشب از طریق فرودگاه اهواز با هیات همراه وارد خوزستان شد.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور به همراه پنج رییس و سه مشاور خود طی سفر 2 روزه به خوزستان ضمن بازدید از پروژه های نیمه تمام استان، در نشست شورای آموزش و پرورش، كارگروه سلامت و رفاه اجتماعی، نشست شورای تامین و شورای برنامه ریزی كشور شركت خواهد كرد.
7164/6002