تهران - ایرنا - فرهاد فخرالدینی رهبر پیشین اركستر ملی ایران كه پس از چند سال با كنسرت مرداد ماه به صحنه موسیقی باز می گردد، گفت كه این كنسرت نتیجه 50سال فعالیت من در زمینه موسیقی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرهاد فخرالدینی در نخستین اظهاراتش درباره كنسرت 11 و 12 مرداد ماه با عنوان «شبی با فخر موسیقی ایران» كه با همراهی اركستر فرهنگ و هنر اجرا می شود، گفت: چندی پیش از اجراهای اركستر فرهنگ و هنر كه وابسته به مركز علمی و كاربردی واحد 46 تهران است دیدن كردم. اجرای نخست‌شان با هنرمند خوب آذربایجانی رامیز قلی‌اف و اجرای بعدی نیز با محمد معتمدی كه قابل‌ توجه و خوب بودند.
به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه انجمن موسیقی ایران، فخرالدینی درباره اركستر فرهنگ و هنر افزود: این اركستر به وسیله شهرام توكلی و علی‌اكبر قربانی هدایت می‌شود و سوسن تقی‌پور مدیریت آن را بر عهده دارد. من فعالیت‌های این اركستر را خوب و قابل توجه دیدم و جوانانی را دیدم كه انگیزه و انرژی خوبی برای اجرا داشتند.
وی افزود: دوستان خوبم آقای قربانی و توكلی خواهان همكاری من با اركستر بودند و خانم تقی‌پور هم امكاناتی را فراهم آوردند تا من بتوانم در اجرا با اركستر فرهنگ و هنر همكاری كنم.
فخرالدینی اظهار داشت: برای این كنسرت رپرتواری كه تدارك دیده شده همه از آثار من است كه از 50 سال پیش تاكنون ساخته شده است.
وی درباره جزئیات بیشتر این كنسرت گفت: آثاری چون «سوئیت همایون» كه 50 سال پیش ساختم را به عنوان قطعه نخست در این كنسرت اجرا خواهیم كرد. قطعه دوم اثری‌ است تحت عنوان «برای دخترم» كه به یاد دختری كه در سال‌های دور از دست دادم، ساخته‌ام. شعر این اثر از فریدون مشیری است كه آن را برای دختر خودش، بهار مشیری سروده بود. این اثر را در سال 1353 تولید كردم.
فخرالدینی درباره دیگر قطعات گفت: قطعه «موج» با شعری از فریدون مشیری، «سوئیت ساوالان»، «سوئیت ابن‌سینا»، آهنگ «اشتیاق» با شعری از فریدون مشیری و «درد گنگ» با شعری از ابتهاج، «به یاد جوانی»، «خلیج فارس»، «بهار می‌شود»، «سرود بهار» از دیگر آثاری است كه در این كنسرت اجرا می شود.

** پس از چند سال وقفه روی صحنه می آیم
این هنرمند باسابقه در انتهای صحبت‌های خود تصریح كرد: امیدوارم كه برنامه جامع و خوبی باشد. بعد از چند سال وقفه روی صحنه می‌آیم و امیدوارم هنردوستان بیایند و این برنامه را ببینید و می‌دانم كه قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی افزود: اركستر با شور و اشتیاق مشغول تمرین هستند و امیدوارم اجرای خوبی از آب درآید.

** این كنسرت آثارم از رهبری اركستر رادیو تلویزیون ایران است تا رهبری اركستر ملی
فخرالدینی گفت: این كنسرت نتیجه 50 سال فعالیت من در حوزه موسیقی است، زمانی كه رهبر اركستر رادیو تلویزیون ایران بودم و زمانی كه رهبر اركستر موسیقی ملی بودم. مشتاقانه در انتظار دیدار مردم هستم كه وقتی برمی‌گردم چهره زیبای آن‌ها را در سالن وحدت ببینم و لذت ببرم.
وحید تاج و مجتبی عسكری به عنوان خواننده در این كنسرت حضور دارند و شهرام توكلی و علی‌اكبر قربانی نیز رهبران ثابت این اركستر هستند.
كنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» با همراهی اركستر فرهنگ و هنر 11 و 12 مرداد با حضور فرهاد فخرالدینی به عنوان رهبر مهمان اركستر در تالار وحدت و به تهیه‌كنندگی سوسن تقی‌پور (مدیر مركز علمی كاربردی واحد 46) برگزار می‌شود.
فراهنگ ** 1418