بجنورد- ایرنا- محمدرضا خباز در نشست روز یكشنبه هیات دولت كه به ریاست حجت ­الاسلام والمسلمین دكتر روحانی رییس جمهوری، برگزار شد به عنوان استاندار خراسان شمالی منصوب شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اعضای دولت آقای محمدرضا خباز را به عنوان استاندار خراسان شمالی منصوب و از زحمات و خدمات استاندار پیشین تشكر كردند.
براساس این گزارش، رییس ­جمهوری خباز را از چهره ه­ای فعال و مؤثر دانست كه همواره در مسئولیت­ هایی كه به عهده گرفته، موفق بوده است.
دكتر روحانی همچنین با توجه به اهمیت استان خراسان شمالی از جهات مختلف بویژه جاذبه­ های تاریخی و باستانی و مسیر راه زائرین امام رضا(ع)، بر توسعه گردشگری و تلاش برای افزایش اشتغال و بهبود زندگی مردم تأكید كرد.
وی توسعه راه ­آهن استان و اتصال آن به گلستان به جهت اهمیت اقتصادی و توریستی و بهره­ گیری از زیرساخت­ های ارتباطی در جهت توسعه اشتغال­ های نوین و توسعه پتروشیمی را از برنامه­ های استاندار ذكر نمود و برای ایشان در پیشرفت هرچه بیشتر استان آرزوی موفقیت كرد.
محمدرضا خباز نهمین استاندار این استان پس از محمدرضا صالحی، سید علی‌اكبر پرویزی، محمود احمدی بیغش، ابوطالب شفقت، محمد حسین جهانبخش، احمد مروج الشریعه، بهروز همتی و محسن نریمان است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی سال 1383 تاسیس شد.
/7185/ 6042