پكن - ایرنا - با جان باختن 17 نفر دیگر در ژاپن بر اثر گرمای بی سابقه ، شمار قربانیان این حادثه در این كشور به 40 تن رسید.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری كیودو روز دوشنبه گزارش كرد: روز گذشته 11 تن و امروز نیز 6 تن به دلیل گرما در این كشور جان باختند.
گرمای طاقت فرسا در غرب و شرق ژاپن ادامه دارد و دمای هوا در برخی مناطق به بالای 41 درجه سانتیگراد رسیده است كه یك ركورد در ثبت درجه گرما در این كشور محسوب می شود.
سازمان هواشناسی ژاپن می گوید وجود یك سیستم پرفشار روی این منطقه باعث تداوم گرمای شدید شده است این سازمان همچنین هشدار داد كه این موج یكی از مرگبارترین موج های گرما در سال های اخیر بوده است.
به گفته این سازمان ساعت 14:26 ظهر امروز دوشنبه دمای هوا در شهر كوماگایا در استان سایتاما به 41.1 درجه سانتیگراد رسیده بود كه یك ركورد محسوب می شود.
ركورد قبلی دمای هوا در ژاپن با 41 درجه سانتیگراد در تابستان سال 2013 در شیمانتو، استان كویچی در غرب ژاپن ثبت شده است.
دمای هوا در ناگویا در اوج گرمای روز به 39 درجه و در كیوتو هم به 38 درجه رسیده است.
مقامات سازمان هواشناسی ژاپن از كسانی كه در مناطق آسیب دیده در حوادث مربوط به باران شدید بسر می برند خواسته اند به دلیل خطر بالای گرمازدگی ناشی از خستگی و شرایط زندگی غیرعادی، احتیاط بسیار بیشتری بخرج دهند.
اداره آتش نشانی ژاپن اعلام كرده است كه تلفن آتش نشانی توكیو، پایتخت این كشور روز گذشته سه هزار و 125 بار زنگ خورده است كه یك ركورد در ثبت درخواست كمك در شرایط عادی محسوب می شود.
اورژانس توكیو نیز اعلام كرد كه امروز دوشنبه سه هزار و 544 تن را به مراكز درمانی منتقل كرده است.
وزارت آموزش ژاپن نیز از مدارس درخواست كرده است برای پیشگیری از گرمازدگی دانش‌آموزان اقدامات لازم را اتخاذ كنند.
افزایش دمای هوا همچنین عملیات امداد و نجات در مناطق سیل‌زده غرب ژاپن را با مشكل روبرو كرده است بیش از 214 نفر بر اثر وقوع سیلاب و جاری شدن گل و لای در ماه جاری میلادی در غرب ژاپن كشته شدند.
**آساق**1904**