تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

تهران - ایرنا - پایگاه خبری 'خلیج (فارس) امروز' امارات متحده عربی روز دوشنبه گزارش داد كه بنیاد خلیفه بن زاید آل نهیان یك بیمارستان اطفال را با 30 میلیون دلار هزینه در استان مری تركمنستان افتتاح كرد.

براساس این گزارش، شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوطبی و وزیر دفاع این كشور اعلام كرد سرمایه گذاری برای ساخت این مجهزترین مركز بهداشتی و درمانی را با هدف حمایت از توسعه تركمنستان به ویژه در بخش بهداشت و درمان انجام داده است.
در افتتاحیه این مركز درمانی 120 تخته با نام 'خلیفه بن زاید آل نهیان' مقامات زیادی از دو كشور حضور داشتند تا بتواند زمینه ساز گسترش هرچه بیشتر همكاری های دو كشور باشد.
امارات متحده عربی مدت ها است با سیاست های اقتصادی و سرمایه گذاری در كشورهای آسیای مركزی به ویژه تركمنستان سعی می كند راه نفوذ خود را به این بخش از جهان بیشتر و بهتر هموار كند.
جمهوری‌های آسیای مركزی (قزاقستان، قرقیزستان، تاجیكستان، تركمنستان و ازبكستان) كه میان روسیه و خلیج فارس واقع شده‌اند، مدت ها است سعی می كنند از امارات متحده عربی به عنوان الگوی توسعه خود بهره ببرند، در مقابل این كشور نیز به همراه عربستان سعودی می كوشد با انجام سرمایه گذاری های مختلف در این كشورها رقابت گسترده ای را با ایران و تركیه در این حوزه در پیش گیرد.
آساق**1378**1663**