كرمان - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان گفت: این سازمان در صدد ایجاد و تقویت روحیه كارآفرینی در دانش آموزان استان به عنوان ضرورت جامعه امروزی است.

به گزارش ایرنا، احمد اسكندری نسب روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز كرمان افزود: بیكاری تحصیلكردها به مشكل فراگیری در جامعه تبدیل شده كه برای كاهش از دامنه این معضل باید سازو كاری فراهم كرد كه هر دانش آموز حداقل یك فعالیت و مهارتی را در دوران تحصیل خود فرا بگیرد.
وی با بیان اینكه سهم استان كرمان در شاخه های كار دانش و فنی حرفه ای از میانگین كشوری بالاتر است، اظهار داشت: آموزش و پرورش در صدد ارائه آموزش های كاربردی و دوری از حافظه محوری است.
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان تصریح كرد: یقین داریم رسانه ها می توانند به عنوان بازوان توانمند و چشم و چراغ جامعه واقعیت ها را بیان و بمنظورز فرهنگسازی در این حوزه نیز در خدمت مردم و دستگاه های اجرایی باشند.
وی آموزش و پرورش را جایگاه تربیت نیروی انسانی و تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش دستگاهی عظیم از نظر وجود نیروی انسانی، فضا و تجهیزات است و استعدادهای نهفته را شكوفا و به یقین و اعتماد تبدیل می كند.
اسكندری نسب افزود: بخش عظیمی از جامعه به طور مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش ارتباط دارد و در طول سالیان متمادی معلمان مورد اعتماد مردم و جامعه هستند.
وی با بیان اینكه آموزش و پرورش تنها نهادی است كه در دورترین نقاط استان نیز مدرسه و معلم دارد،ادامه داد: معلم عنصر اصلی در آموزش و پرورش است و اگر دغدغه معلم كاسته شود می توان به هدف مطلوب رسید.
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان گفت: وجود برخی آسیب ها ممكن است به دلیل انجام نشدن برخی دغدغه ها در آموزش و پرورش باشد لذا باید به این مهم توجه ویژه شود.
وی تاكید كرد: تمام دستگاه ها، مردم، مسئولان و افراد تاثیرگذار جامعه باید در راستای تعالی آموزش و پرورش گام بردارند.
اسكندری نسب افزود: 600 هزار دانش آموز در استان كرمان در حال تحصیل هستند و رویكرد آموزش و پرورش به روز و همگام بودن معلمان با فرایند یاگیری و تبدیل حافظه محوری به یادگیری است.
وی به پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان نیز اشاره كرد و گفت: این مهم دغدغه آموزش و پرورش است لذا باید فراتر از فعالیت های درسی مدرسه به سراغ دانش آموزان برای پر كردن اوقات فراغت رفت.
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان به اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در آموزش و پرورش اشاره و تصریح كرد: توجه و توسعه مراكز و هسته های مشاوره مد نظر است و در بیشتر شهرستانها كانون های مشاوره ای راه اندازی می شود.
وی با تاكید بر اینكه اگر بخواهیم موفق شویم باید پیوند محكمی بین خانه و مدرسه ایجاد كنیم ، اظهار داشت : حركت های خوبی در آموزش و پرورش انجام شده و والدین نیز بسیار خوب این فعالیت ها را همراهی كرده اند.
اسكندری نسب گفت: آموزش و پرورش كرمان در بیشتر مراكز شهرستانها به لحاظ برخورداری از فضای آموزشی مناسب مشكل دارد و سرانه فضای آموزشی موجود در این استان از سرانه كشوری پایین تر است.
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان به وجود مدرسه در مناطق سخت گذر عشایری اشاره كرد و گفت: هیچ دانش آموزی در كرمان بازمانده از تحصیل نیست.
اسكندری نسب بیان كرد: در صددیم با مشاركت مردم، مسئولان و خیران در زمینه رفع كمبود و نیازهای آموزش و پرورش حركت كنیم و تاكید شده معلمان علم خود را به روز كنند و طرح توانمندی و بروز كردن فرهنگیان در دستور كار آموزش و پرورش قرار دارد.
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان تصریح كرد: اگر شأن و جایگاه معیشت و منزلت معلم در دستور كار همه باشد می توان كشوری توسعه یافته داشته باشیم چرا كه نقش معلم در توسعه جوامع بی بدیل است.
وی گفت: سالانه حدود چهار هزار نفر رشد دانش آموزی در شهر كرمان وجود دارد كه رسانه ها برای مهیا كدرن زیرساختهای لازم می تواند در جذب خیرین به این سازمان نقش موثری داشته باشند .
3029/ 5054