مسكو - ايرنا - دستيار امور بين الملل رئيس جمهوري روسيه با بيان اينكه آمريكا پس از ديدار سران دو كشور در هلسينكي در نامه جديدي خواستار ديدار مجدد دونالد ترامپ و ولاديمير پوتين شده است، افزود: مقدمات اين ديدار هنوز فراهم نشده است.

به گزارش ايرنا به نقل از ريانووستي، «يوري اوشاكوف» روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: جان بولتون مشاور امنيت ملي رئيس جمهوري آمريكا چند روز پس از اجلاس هلسينكي اين نامه را به روسيه تسليم كرده است.
خبرگزاري تاس نيز به نقل از اين مقام كرملين اظهار داشت كه در جريان ديدار هلسينكي سران روسيه و آمريكا ادامه ديدارهاي دوجانبه خود را مفيد خواندند.
وي ادامه داد: در هلسينكي مساله برگزاري ديدارهاي دوجانبه مورد بحث قرار نگرفت اما چند روز پس از آن طرف آمريكايي پيشنهاد برگزاري ديدار سران تا پايان امسال را مطرح كرد.
اوشاكوف اين احتمال را كه سران روسيه و آمريكا در حاشيه اجلاس سران گروه بيست كشور صنعتي (جي20) در آرژانتين يا نشست هاي بين المللي ديگر ديدار كنند، بعيد ندانست.
پوتين و ترامپ چندي پيش در هلسينكي پايتخت فنلاند ديدار و گفت و گو كردند ديداري كه در آمريكا واكنش هاي مختلفي را در پي داشت و برخي به دليل آنچه ضعف رئيس جمهوري آمريكا در مقابل پوتين و رد دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا از سوي ترامپ مطرح كردند خواستار استيضاح او شدند.
اروپام*391* 1346 *شبس*1613*