تهران- ايرنا- معاون علمي و فناوري رييس جمهوري گفت : علوم كوانتومي جهت‌ گيري جديدي در دنيا است كه مي ‌تواند پس از نانو تكنولوژي مسيرهاي مناسبي را در عرصه فن آوري براي كشورمان ايجاد كند.

به گزارش خبرنگار گروه علمي ايرنا، سورنا ستاري روزيكشنبه در حاشيه رونمايي از يك دستاورد و فناوري درهم تنيدگي كوانتومي در مركز علوم و فنون ليزر ايران در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه، كشورمان در حوزه نانو بويژه نيروي انساني از قدرت‌هاي برتر دنيا محسوب مي شود و شركت‌هاي خوبي در اين حوزه فعال شده است، يكي از دلايل اصلي اين اتفاق را وجود زير ساخت‌هاي علمي مناسب در حوزه نانو دانست.
وي اظهارداشت : به طور حتم علم كوانتوم نيز جهت ‌گيري جديد و داغي است كه مي‌تواند پس از نانو تكنولوژي مسيرهاي مناسبي را در عرصه علم و فناوري براي فعالان عرصه دانش بنيان ايجاد كند و اين حوزه از ظرفيت بالايي براي خلق فناوري برخوردار است.
معاون علمي و فناوري رييس جمهور افزود : در حال حاضر در حوزه كوانتوم زير ساخت هاي مناسبي ايجاد شده است و اين بستر آماده ورود شركت هاي دانش بنيان است.
ستاري درخصوص ضرورت تاسيس و راه اندازي ستاد كوانتوم در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نيز گفت: البته در حال حاضر پژوهش هاي علمي در حوزه كوانتومي مي تواند در ستاد توسعه فناوري نانو پرداخته شود.
وي با اشاره به اينكه، در حال حاضر بسياري از كشورهاي پيشرفته و شركت‌ هاي بزرگ صنعتي و تجاري جهان به دنبال سرمايه گذاري در حوزه‌هاي علوم و فناوري كوانتومي از جمله ارتباطات، شبيه سازي، محاسبات، حسگر‌ها و زيست شناسي كوانتومي هستند، اظهار اميدواري كرد كه زمينه توسعه علمي در حوزه كوانتوم هر چه بيشتر در مراكز علمي و دانشگاهي كشور فراهم شود.
يك دستاورد و فناوري جديد در حوزه كوانتوم روز چهارشنبه با حضور دكتر علي اكبر صالحي رييس سازمان انرژي اتمي، دكتر منصور غلامي وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري و سورنا ستاري معاون علمي ‌و فناوري رييس ‌جمهور در مركز ملي علوم و فنون ليزر ايران رونمايي شد.
علمي **1836 **