محمد حسين روشنك عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 20 برند شناخته شده از توليدات داخلي خراسان رضوي وجود دارد ولي توليدكنندگان اين استان هنوز از ظرفيت واقعي خود در برندسازي كه مي تواند در عرصه جهاني مطرح شود، استفاده نكرده اند.
وي اظهار داشت: اين در حالي است كه ايده ايجاد برند در ايران براي نخستين بار در خراسان رضوي طراحي شد و بخش خصوصي اين استان در عرصه برندسازي در كشور پيشتاز است.
وي گفت: برند، ظرفيت سرمايه ساز براي بنگاه هاي اقتصادي است اما كاربردهاي موثر آن تاكنون از سوي صاحبان بنگاه ها، مسئولان و فعالان تشكلهاي خصوصي باور نشده است.
رئيس اتحاديه صادركنندگان و واردكنندگان خراسان رضوي افزود: عدم موفقيت توليدكنندگان پوشاك در داخل كشور براي برندسازي باعث شده است مردم به خريد برندهاي خارجي پوشاك ترغيب شوند.
وي اظهار داشت: هزينه كردن براي برندسازي در توليد به نوعي يك سرمايه گذاري مهم محسوب مي شود كه صاحبان بنگاه هاي اقتصادي مي توانند سالهاي بسيار از اين محل منتفع شوند.
وي توجه به توليد بدون كارخانه براي بالفعل كردن ظرفيت هاي موجود، توجه مسئولان به برندسازي، اهميت دادن به مرغوبيت كالا و مديريت كيفيت و هزينه توليد را ضروري دانست.
7489 / 6053
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
مشهد- ايرنا- رئيس كميسيون تجارت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خراسان رضوي گفت: هنوز 80 درصد از ظرفيت برندسازي اين استان مورد استفاده قرار نگرفته است.