به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی دردومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» افزود:
خوشبختانه امروز جامعه ما در بخشهای مختلف سینما، موسیقی، اسباببازی، قصه و همچنین مجسمهسازی، تئاتر، و سایر صنایع فرهنگی، تجربهها و قابلیتهای قابل توجهی برای تولید دارد كه یكی از اهداف برنامههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و پیشبرد این صنایع است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاكید كرد: البته صنایع فرهنگی علاوه بر این كه كالای فرهنگی ایران ساخت تولید میكنند نقش دیگری هم دارند و آن كمك به تبلیغات سایر كالاهای ایرانی است.
به گفته صالحی تبلیغات در این روزگار نقش پررنگی در جهت دادن به افكار عمومی دارد و صنایع فرهنگی به پشتوانه نیروهای آگاه، خلاق و هنرمندی كه دارد، دارای این توانایی است كه وارد همكاریهای مستقیم با رسانهها شده و دراین عرصه هم نقشآفرینی كنند.
عضو كابینه دولت دوازدهم تاكید كرد: حمایت از صنایع و كالاهای فرهنگی و خلاق ایرانی و كمك به معرفی آنها به میدانها و بازارهای ایرانی و خارجی یكی از برنامههای محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
صالحی در عین حال با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت رسانهها در زمینه معرفی كالای ایرانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برنامههای تشویقی مشخصی برای تبلیغ كالاهای ایرانی توسط رسانهها دارد و هم با ایجاد زمینهها و فضاهای همفكری و هماندیشی میان رسانهها و نخبگان فرهنگی و هنری، شرایط بهتری را تولید بستههای تبلیغاتی ایرانی فراهم میكند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگی و هنری جشنواره «ایران ساخت» در عرصه كسب و كار كشور ابراز كرد: حمایت از كالای داخلی و به ویژه كالاهای فرهنگی ایرانی، راهی مطمئن برای حل مشكلات كشور با استفاده از توان فكری و اجرایی ایرانی است. صالحی افزود: وقتی تولیدكننده از حمایت مصرف كننده خاطر جمع باشد با دقت بیشتر و كیفیت بهتری دست به تولید می زند و در این صورت علاوه بر اشتغالزایی فرصتهای دیگری همچون رقابتپذیری با محصولات سایر كشورها و رشد اقتصادی در برابر ما گشوده میشود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولید را مسئلهای فرهنگی دانست كه در این مسیر كالاهای فرهنگی و بینش برآمده از فرهنگ و هنر هنر نقشی بارز و تعیین كننده را ایفا خواهند كرد.
به گزارش ایرنا، جشنواره ملّی، فرهنگی هنری «ایرانساخت» رویدادی ملی است كه توسط ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان در دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با هدف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، كارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بیرویه و ارج نهادن به كالاها و محصولات ایرانی با كیفیت» وهمچنین «كمك به برجسته سازی (نشان تجاری) كالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر كلی پرویز كرمی و با شعار«فناوری ایرانی، كسب و كار ایرانی» در دیماه سال جاری برپا میشود.
این رویداد ملی همچنین با برگزاری درگستره وسیع تری دردوره های بعدی كمك شایانی به برجسته سازی كالاهای مرغوب ایرانی درنزد مصرف كنندگان داخل یو خارجی خواهد كرد.
همچنین ایران ساخت با تكیه بر فرآورده های فرهنگی و هنری هنرمندان ایرانی، در نظر دارد تا نهضت توجه و حمایت از اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یكی از راهبردی ترین زیرساخت های پیشرفت و تعالی كشورو اقتصاد مقاومتی بنیان كند.
نخستین دوره این جشنواره سال 1395 برگزار شد.
فراهنگ ** 1355 ** 1418
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
تهران – ایرنا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موفقیت در فروش كالای فرهنگی داخلی و صادرات خارجی آن به علت تاثیر گذاری عمیقی كه دارد، بدون شك به رونق بخشی بازار سایر حوزههای تولید ملی می انجامد.