تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

كرمانشاه - ايرنا - مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه ، از توليد پنج هزار و 600 تن گيلاس در استان خبر داد و گفت: اين ميزان گيلاس از سطح 603 هكتار از باغات بارور برداشت شده است.

رضا زارعي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه توليد گيلاس استان نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است، گفت: اين افزايش توليد با وجود شرايط نامساعد جوي، سرما زدگي و بارش تگرگ حاصل شده و اگر شرايط جوي مساعد بود به طور قطع از رشد توليد بالاتري برخودار مي شديم.
وي توليد سال گذشته گيلاس استان را حدود پنج هزار تن بيان كرد و افزود: اين ميزان توليد بيشتر در داخل استان مصرف شد.
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه در ادامه گفت: بيشترين سطح زيركاشت گيلاس استان مربوط به شهرستان صحنه بوده و بعد از اين شهرستان، شهرستان كرمانشاه در جايگاه بعدي توليد گيلاس قرار دارد.
زارعي در ادامه به توليد محصول باغي آلبالو پرداخت و گفت: امسال از باغات آلبالوي استان بيش از يك هزار و 200 تن محصول برداشت شده است.
وي سطح زيركشت آلبالو استان كرمانشاه را 174 هكتار بيان كرد و گفت: برداشت آلبالو از سطح 120 هكتار از باغات انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه در توليد آلبالو نيز از افزايش توليد برخوردار بوده ايم، گفت: توليد آلبالو نيز 10 درصد رشد داشته است.
زارعي با بيان اينكه فعاليت باغباني هم اشتغال زا بوده و هم درآمدي اقتصادي را نصيب باغداران مي كند، تصريح كرد: امسال قيمت ميوه براي توليد كنندگان مناسب بوده به طوري كه قيمت هر كيلو ميوه براي باغداران بيشتر از 50 هزار ريال بوده و به همين دليل باغداران از درآمد كافي برخوردار شده اند.
كرمانشاه 946 هزار و 871 هكتار زمين كشاورزي آبي و ديم دارد كه سالانه بيش از چهار ميليون و 600 هزار تن محصولات كشاورزي در اين استان توليد مي شود.
ميزان توليد محصولات باغي در استان كرمانشاه سالانه حدود 300 هزار تن است.
انگور، سيب، گيلاس، خرما، مركبات، زيتون و گردو عمده محصولات باغي استان كرمانشاه است.
3033/8066