قم - ايرنا - رئيس هيات ژيمناستيك قم با اشاره به افول ژيمناستيك اين استان در سه سال اخير گفت: قم همواره در اين رشته ورزشي جزو سه استان برتر كشور بوده و در تلاش هستيم به جايگاه والاي خود باز گرديم.

غدير هديه لو عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: در چند ماه گذشته و با تغيير مديريتي، بهبود، ارتقا و استحكام روابط هيات ژيمناستيك با اداره كل ورزش و جوانان، فدراسيون ژيمناستيك و همچنين خانواده ورزشكاران در اولويت هيات ژيمناستيك بوده است.
وي با اشاره به تعطيل شدن ليگ ژيمناستيك استان قم در سه سال گذشته گفت: براي بازگرداندن قم به جايگاه والاي خود در سطح ملي، ليگ هاي پسران و دختران ژيمناستيك در رده هاي سني نونهالان و نوجوانان پس از سه سال وقفه دوباره برگزار مي شود.
وي سطح فعلي روابط ميان هيات ژيمناستيك، اداره كل ورزش و جوانان و فدراسيون را بسيار خوب و سازنده دانست و ادامه داد: ارتباط قوي و نزديك ميان هيات ژيمناستيك، اولياي ورزشكاران، فدراسيون، مربيان و اداره كل ورزش قم موجب رفع بسياري از اختلاف ها شده و اين امر موجب تغيير نگاه و رويه به اين هيات ورزشي شده است.
هديه لو افزود: برنامه ريزي و اجراي كلاس هاي آموزشي اوقات فراغت نونهالان و نوجوانان، اجراي طرح استعداديابي و قهرمان پروري، وجود تجهيزات استاندارد در خانه ژيمناستيك، مربيان با انگيزه و باسابقه، برگزاري مستمر كلاس هاي آموزش مربي گري و داوري و نيز برگزاري كلاس هاي تخصصي مانند اخلاق ورزشي، روانشناسي و نيز رفتار حرفه اي ورزشي از جمله اقدام ها و نقاط قوت ژيمناستيك قم است.
وي تجهيزات استاندارد و مورد تاييد فدراسيون در خانه ژيمناستيك را از جمله نقاط قوت اين استان برشمرد و اظهار داشت: به دليل دارا بودن شرايط و تجهيزات مناسب قم ماه گذشته ميزبان اردوي تيم ملي ژيمناستيك بود.
وي با بيان اين كه اين اردو كه يك ماه به طول انجاميد و دستاوردهاي مهمي براي قم به همراه داشت گفت: كسب سهميه در اردوي تيم ملي، اخذ ميزباني مسابقه هاي ژيمناستيك كشوري، منطقه اي و همچنين ميزباني از اردوهاي تيم ملي ژيمناستيك در رده هاي مختلف از جمله اين دستاوردها محسوب مي شود.
رئيس هيات ژيمناستيك قم، نبود حامي مالي و برنامه عملياتي و همچنين ضعف دانشي مربيان را از جمله نقاط ضعف ژيمناستيك در اين استان برشمرد و ادامه داد: به توجه به اقدام هاي خوبي كه در زمينه استعداديابي صورت گرفته، تا كنون برنامه عملياتي به منظور استفاده صحيح از اين ظرفيت وجود نداشته كه در حال تدوين برنامه اجرايي براي تحول در اين رشته ورزشي هستيم.
هديه لو اضافه كرد: با توجه به ارتباط مستحكم ميان هيات و فدراسيون ژيمناستيك، به منظور ارتقاي شاخص هاي فني مربيان به ويژه دانش افزايي مربيگري درجه يك كلاس هاي مستمري در طول سال با حضور اساتيد برجسته فدراسيون به طور مستمر در حال برگزاري است.
وي با اشاره به فعاليت حدود 90 باشگاه ورزشي در رشته ژيمناستيك در سطح استان قم اظهار داشت: فعاليت در رشته ژيمناستيك به ويژه در رده هاي مبتدي نيازمند تجهيزات ويژه است كه برخي از باشگاه هاي فعال قم در اين رشته ورزشي فاقد اين تجهيزات هستند كه به منظور جلوگيري از هر حادثه اي تذكرات لازم به باشگاه ها داده شده و در صورتي كه باشگاه ها اقدام به رفع نقص تجهيزات خود نكنند، از فعاليت آنها جلوگيري مي شود.
وي فعاليت در حوزه قهرماني در رشته ژيمناستيك را نيازمند استعداد ذاتي و فيزيكي دانست و افزود: تمام هنرجوياني كه فعاليت در اين رشته را آغاز مي كنند صلاحيت و استعداد كلاس قهرماني ندارند، به همين دليل كميته استعداديابي اين هيات وظيفه استعداديابي نونهالان و نوجوانان مستعد را به عهده داشته كه در اين زمينه اقدام هاي خوبي صورت گرفته است.
هم اكنون بيش از چهار هزار بيمه شده در سطح استان قم در اين رشته فعاليت دارند.
7404/ 1175