تربت حیدریه - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یكی از شاخصه های محوری نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی آن است كه با یك دست پرچم سفید صلح به دست دارند، اما با دست دیگر سلاح بدست آماده دفاع از سر حدات میهن است.

به گزارش ایرنا امیر ' كیومرث حیدری ' روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تیپ مستقل پیاده 177 متحرك هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی مستقر در تربت حیدریه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت : هیچ خطری مرزهای كشور را تهدید نمی كند و جنجال های رسانه ای و یاوه گویی های ترامپ بی نتیجه است و نیروهای مسلح آماده اند تا طومار هر متجاوزی را در كمترین زمان ممكن در هم بپیچند.
وی گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با بصیرت كامل و در سایه تبعیت از ولی فقیه، اجازه نخواهند داد هیچ خطری مرزها و موجودیت كشور را تهدید كند و نیروهای مسلح همیشه آماده و مهیا برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی هستند.
حیدریه با بیان اینكه یاوه گویی های ترامپ تازگی ندارد، افزود: از فردای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز آمریكایی ها تا توانستند توطئه كرده و می كنند و ملت ایران با اتكا به خدا و اطاعت از ولایت فقیه و نیز وحدت و انسجام ملی به مانند گذشته پاسخ قاطع و دندان شكنی به دشمن خواهند داد.
وی بر استفاده از تمام توان و اراده نیروهای مسلح تاكید كرد و گفت: بحمدالله موضوع استفاده از توانمندی محققان و اندیشمندان داخلی بطور صدرصد محقق شده و البته این سیاست از همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی و با فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر خود كفایی بومی نیروهای مسلح، عملیاتی شده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: آنچه امروز در چرخه دفاعی نیروی زمینی به كار گرفته می شود، حاصل دسترنج متخصصان و سربازان و افسران ایرانی است و با افتخار اعلام می كنیم هیچ نیازی به ادوات و تجهیزات خارجی نداریم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز و در قالب سفر یكروزه به تربت حیدریه ضمن بازدید نمایشگاه ابتكارات كاركنان تیپ مستقل پیاده 177 متحرك هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی مستقر در این شهر، دیداری با كاركنان پایور خواهد داشت و در همایش تجلیل از پرسنل نمونه شركت می كند.
تیپ مستقل پیاده 177 متحرك هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی مستقر در تربت حیدریه در خرداد ماه سال 90 از لشكر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان جدا شده و ماموریت خود را به صورت مستقل انجام می دهد.
این یگان نظامی تاكنون هزار و 520 شهید و بالغ بر سه هزار جانبار تقدیم نظام جمهوری اسلامی كرده است.
مركز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744