تهران- ايرنا- رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: دشمنان مي ‌دانند كه يكي از عوامل بقاي انقلاب اسلامي، حضور هميشگي ايثارگران در صحنه است و به همين دليل تلاش مي ‌كنند آنها را نسبت به انقلاب دلسرد كنند اما تلاش ‌هاي آنان همواره با شكست روبرو شده است.

به گزارش ايرنا از اعلام روز چهارشنبه بنياد شهيد و امور ايثارگران، حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمدعلي شهيدي در نشست صميمي با نخبگان و دانشگاهيان شاهد و ايثارگر افزود: امروز دشمنان توطئه ‌هاي گوناگوني را عليه كشور تدارك ديده‌ اند كه بايد همه نسبت به اين توطئه ها هوشيار باشيم.
وي در پاسخ به سوالي درباره بررسي سهميه ‌هاي ايثارگري در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بنياد شهيد در اين زمينه تمام تلاش خود را انجام داده و در 9 كميسيون مجلس از حقوق ايثارگران دفاع كرده است. همچنين موضوع در جلسات هيات دولت مطرح شده است.
شهيدي با بيان اينكه نخبگان شاهد و ايثارگر و تشكل ‌هاي ايثارگري اتاق فكر بنياد شهيد هستند، افزود: خدمت‌رساني به جامعه ايثارگري وظيفه تمام مسئولان و بنياد شهيد است.
شهيدي تصريح كرد: تاكنون بيش از 230 هزار شهيد، 560 هزار جانباز و 43 هزار آزاده تقديم انقلاب اسلامي شدند و در حال حاضر بيش از سه ميليون و 300 هزار نفر تحت عنوان ايثارگر زيرپوشش بنياد شهيد هستند كه خدمات‌ رساني به اين افراد با توجه به گستردگي اين جامعه و مشكلات موجود نيازمند تلاش و فعاليت ‌هاي بسيار زيادي است.
معاون رئيس جمهوري يكي از مشكلات موجود در بين جامعه ايثارگري را مساله اشتغال دانست و ادامه داد: در چهار سال گذشته از طريق استفاده از سهميه ‌هاي استخدامي دستگاه‌ ها و ارائه تسهيلات خوداشتغالي بيش از 85 هزار شغل براي ايثارگران ايجاد شده است. همچنين حدود هفت هزار ايثارگر نيز با تسهيلات صندوق اشتغال و كارآفريني ايثارگران مشغول به كار شده اند. البته مساله اشتغال يكي از چالش‌ هاي موجود براي كل كشور است و نرخ بيكاري در سطح كشور حدود 12 درصد است كه اين نرخ براي جامعه ايثارگري حدود چهار درصد است.
اسلام كريمي مديركل دفتر دانش‌ پژوهان و تشكل‌ هاي شاهد و ايثارگر نيز گفت: شرايط امروز كشور مشابه دوران دفاع مقدس است و همان ‌طور كه ايثارگران آن روز از كشور دفاع كردند، امروز نيز كشور نياز به كمك ‌هاي ايثارگران به ‌خصوص كمك فكري نخبگان ايثارگر دارد و اين افراد بايد ادامه‌ دهنده راه پدران خود باشند.
وي با اشاره به حضور 9 هزار نخبه شاهد و ايثارگر و 148 تشكل رسمي ثبت‌ شده ايثارگري در دفتر دانش ‌پژوهان و تشكل ‌هاي شاهد و ايثارگر اضافه كرد: مركز دانش‌ پژوهان و تشكل ‌هاي شاهد و ايثارگر وظيفه مهم ايجاد ارتباط بين تشكل‌ ها و نخبگان ايثارگر با مديران بنياد شهيد را برعهده دارد و بايد به دنبال اين باشيم كه از اين ظرفيت‌ ها به ‌خوبي استفاده كنيم. ما بايد در پي اين باشيم تا ايثارگران به‌ عنوان گروه ‌هاي مرجع در جامعه حضور داشته باشند و نظرات آنان براي مردم قابل اتكا باشد.
اجتمام* 7268*1834