حسین افشاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یكی از مصادیق حقوق شهروندی در نظام اداری راه اندازی میز خدمت است.
وی اضافه كرد: آیین نامه اجرایی میز خدمت دارای 2 بخش بوده كه شامل میز خدمت حضوری و در مرحله بعدی میز خدمت الكترونیكی است.
مدیركل دفتر بازرسی استانداری همدان با بیان اینكه در همدان 96 دستگاه دولتی و عمومی زیر پوشش بخشنامه ریاست جمهوری مكلف به راه اندازی میز خدمت هستند گفت: طبق آخرین گزارش های دریافتی و بازدید های حضوری تمامی 96 دستگاه این استان میز خدمت حضوری را ایجاد كردند.
افشاری با بیان اینكه سامانه الكترونیكی این دستگاه ها نیز فعال شده افزود: كیفیت ارایه خدمت در میزهای خدمت هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.
مدیركل دفتر بازرسی استانداری همدان گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته 75 درصد دستگاه ها توانسته اند اهداف میز خدمت را تاكنون اجرا كنند و مردم اعلام رضایت كردند.
افشاری اضافه كرد: از بین این دستگاه ها می توان به نهادهای پُر مشتری و پُر مخاطب نظیر شركت های خدمت رسان آب، توزیع نیروی برق، گاز، مخابرات و مراكز بهداشتی و درمانی اشاره كرد.
وی ادامه داد: همچنین مردم از روند فعالیت میز خدمت در دستگاه های اجرایی همچون جهاد كشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، كمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اعلام رضایت كردند.
مدیركل دفتر بازرسی استانداری همدان بیان كرد: تعدادی از فرمانداران و مدیران، میز خدمت را در محل دسترس مردم و درون شهرها ایجاد كرده اند.
افشاری مثال زد: فرمانداری های نهاوند، اسدآباد و كبودرآهنگ میز خدمت را در محل اقامه آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، حسینیه ها و مساجد دایر كردند.
وی بیان كرد: فرماندار، معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی در این محل ها حضور یافته و مردم با دسترسی به این نقاط آسان تر نیازهایشان را اعلام می كنند در عین حال رسیدگی و پاسخگویی به نیازها و مطالبات مردم با سرعت بیشتری صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، ساختار اداری میز خدمت در پی تصویب 'منشور حقوق شهروندی' در تاریخ 28 اسفند 95 و به دنبال صدور بخشنامه در یكم خرداد 97 نهاد ریاست جمهوری، راه اندازی شده است.
در این راستا از ابتدای تیرماه امسال میز خدمت در بسیاری از دستگاه های اجرایی راه اندازی شده است و تا قبل از مهیا شدن زیرساخت های الكترونیكی، میز خدمت به صورت حضوری پاسخگوی مراجعان است.
7526/2087
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
همدان- ایرنا- مدیركل دفتر بازرسی، مدیریت عملكرد و امور حقوقی استانداری همدان گفت: 96 دستگاه دولتی و عمومی باید میز خدمت دایر كنند كه طبق بررسی های صورت گرفته 100 درصد آنها این بخشنامه را اجرایی كردند.