اروميه- ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: از ابتداي سال جاري تا زمان حاضر يكهزار و 395 فقره پرونده قاچاق كالا و ارز در استان رسيدگي شده است.

محمد اقوامي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين مدت يكهزار و 409 فقره پرونده تخلفاتي قاچاق كالا و ارز در آذربايجان غربي تشكيل و به شعب تعزيرات حكومتي استان ارسال شده كه از اين تعداد تنها 14 فقره باقي مانده است.
وي اضافه كرد: 99 درصد پرونده هاي ورودي قاچاق كالا و ارز در شعب ويژه استاني رسيدگي و محكوميت هاي متهمان آنان در سريع ترين زمان ممكن صادر شده است.
وي ادامه داد: شعب ويژه مبارزه با قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي پس از رسيدگي به اين پرونده ها متهمان را علاوه بر ضبط كالاهاي كشف شده به نفع دولت به پرداخت 130 ميليارد و 57 ميليون ريال جريمه محكوم كرد.
وي بيان كرد: علاوه بر ارزهاي قاچاق كه بيشتر به صورت دلار و يورو بوده از جمله كالاهاي قاچاق كه براي قاچاقچيان آنان حكم صادر شده مي توان به البسه، سيگار، لوازم آرايشي و بهداشتي، بدليجات و كيف و كفش اشاره كرد.
مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي اضافه كرد: ادارات تعزيرات حكومتي با همراهي يگان هاي انتظامي مستقر در راستاي توجه به توليد داخلي، مبارزه با قاچاق كالا را در دستور كار جدي خود دارد و اين امر در جهت فرمايشات مقام معظم رهبري و تحقق شعار امسال مبني بر حمايت از كالاي ايراني است.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي به علت مرزي بودن از مسيرهاي ترانزيت كالاي قاچاق به شمار مي رود و سالانه به ارزش صدها ميليارد ريال كالاي قاچاق در اين استان كشف و ضبط مي شود.
8137/3072