شهركرد- ايرنا - نماينده ولي فقيه درچهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد گفت: انعكاس و بازگو كردن مطالبات و مشكلات مردم از وظايف و رسالت اصلي اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدعلي نكونام روز يكشنبه در ديدار با اصحاب رسانه و اعضاي خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختياري با قدرداني از خبرنگاران پرتلاش استان اظهار داشت: ايجاد وحدت و انسجام بين مردم و مسئولان بايد در اين برهه از زمان در اولويت اصحاب قلم و خبرنگاران باشد.
وي نگاه حزبي و سليقه اي و قوم گرايي را از آفت هاي كار رسانه اي و مانعي در برابر اتحاد و همدلي در جامعه دانست و گفت: اصحاب رسانه بايد به دور از نگاه فردي، مصلحت نظام اسلامي را مد نظر داشته باشند و مطالبات مردم را شفاف به گوش مسئولان برسانند.
امام جمعه شهركرد، مطبوعات و رسانه ها را پل ارتباطي مردم و مسئولان دانست و تصريح كرد: خبرنگاران با بازگو كردن خدمات و ايجاد شفافيت در عملكرد مسئولان اجرايي مي توانند اعتماد و اميد مردم را به نظام اسلامي افزايش دهند.
حجت الاسلام نكونام تريبون نمازجمعه را يك رسانه و محل بازگو كردن مشكلات مردم عنوان كرد و گفت: اگر اطلاع رساني دقيق و منطقي در جامعه صورت گيرد، هيچ جائي براي ابهام و دروغ پردازي رسانه هاي معاند خارجي باقي نخواهد ماند.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري، جايگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه در نظام اسلامي را رفيع و با اهميت عنوان و تصريح كرد: خبرنگاران با بصيريت، توطئه دشمنان داخلي و خارجي را رصد و با قلم و بيان فصيح به مسئولان و امت اسلامي انتقال مي دهند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهار محال و بختياري نيز در اين ديدار گفت: اصحاب رسانه اين استان در طول عمر با بركت انقلاب اسلامي به خوبي به وظيفه خود عمل كرده اند.
جواد كارگران تصريح كرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با داشتن تقوا، اعتقاد به ولايت و ائمه اطهار (ع) با كمترين توقع و چشمداشت مادي عاشقانه در جهت آگاهي بخشي جامعه گام بر مي دارند.
به گزارش ايرنا، در اين ديدار تعدادي از سرپرستان و دبيران نشريات محلي چالش ها و مشكلات حرفه خبرنگاري را بيان كردند.
هم اكنون 61 نشريه سراسري، هفته نامه، روزنامه محلي و ماهنامه در اين استان فعال است كه در دولت تدبير و اميد ١١ نشريه به نشريات محلي چهارمحال و بختياري اضافه شده است.
11الي 17 مرداد همزمان با شهادت شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در سال 1377 در مزار شريف افغانستان توسط گروه طالبان بعنوان هفته خبرنگار نامگذاري شده است.
6199/6021