يزد - ايرنا - امام جمعه مهريز گفت: براي تاثيرگذاري و هم افزايي بيشتر در تربيت ديني دانش آموزان ، همكاري حوزه هاي علميه با آموزش و پرورش براي توسعه فعاليت هاي فرهنگي در مدارس شهرستان بايد همسو و بر اساس شرايط و نيازهاي جوانان باشد.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني روزيكشنبه در جلسه كميته همكاري آموزش و پرورش و حوزه علميه مركز شهرستان افزود: فعاليت هاي اين 2 نهاد تربيتي و علمي بايد در راستاي ترويج آموزه هاي ديني در بين دانش آموزان باشد.
وي ادامه داد: جزيره اي عمل كردن مراكز علمي و فرهنگي در ميان دانش آموزان در ارائه آموزش هاي مورد نياز آينده سازان نه تنها مفيد نيست بلكه موجب دوگانگي در ميان آنها مي شود.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي مهريز با قدرداني از همكاري و حمايت هاي آموزش و پرورش، هدف ستاد همكاري هاي حوزه هاي علميه و اين اداره را تربيت و ارتقاي اخلاقي و ديني دانش آموزان و رسيدن به حيات طيبه و كرامت انساني ذكر كرد.
به گفته محي الديني ، اگر فعاليت هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش هم جهت باشد قطعا تاثير بيشتري دارد و بي توجهي به آن بر خلاف نظام تعليم و تربيت است و به هيچ وجه پذيرفته نيست.
همچنين مدير آموزش و پرورش مهريز با قدرداني از همكاري خوب حوزه علميه با اين اداره گفت: با توجه به ظرفيت پيش آمده ، همكاري ميان اين 2 نهاد ضروري است و بايد از نيروهاي آموزش ديده و توانمند حوزه در مدارس استفاده شود.
سيد علي كارآموز افزود: اعزام مبلغان به مدارس ، برگزاري كارگاه هاي آموزشي ، استقرار روحاني در مدارس و نشست هاي پرسش و پاسخ با حضور روحانيان از مهمترين برنامه هاي اجرايي در حوزه فعاليت ستاد همكاري حوزه علميه و آموزش و پرورش است.
همچنين حجت الاسلام محمد حسين متوسل رئيس اداره تبليغات اسلامي مهريز و جمعي از مديران حوزه هاي علميه شهرستان به بيان نظر و پيشنهادهاي خود در خصوص نحوه تعامل بيشتر ، توجه به معارف ديني در بين دانش آموزان و پاسخ به شبهات پرداختند.
مهريز 2 حوزه علميه خواهران و برادران با 200 طلبه و 100 مدرسه با 9 هزار دانش آموز دارد.
مركز شهرستان 50 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7541/ 2047/