تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

تهران - ایرنا - پلیس آمریكا در پی چندین مورد تیراندازی در نقاط مختلف شهر شیكاگو و هدف قرار گرفتن بیش از 60 نفر در جریان آن، خواستار اختصاص كمك های بیشتر برای مقابله با خشونت های مسلحانه در این شهر شد.

به گزارش روز دوشنبه شبكه خبری بی بی سی، دستكم 10 نفر روز یكشنبه در تیراندازی های شیكاگو كشته شدند و بنا بر اعلام پلیس، افراد مهاجم با گروه های تبهكار ارتباط داشته اند.
بیشتر موارد تیراندازی در شیكاگو در فاصله زمانی بین نیمه شب و ساعت 3 بامداد روز یكشنبه روی داد و مناطق جنوبی و غربی این شهر صحنه بیشترین خشونت های مسلحانه بود.
سخنگوی پلیس شیكاگو در یك كنفرانس خبری گفت: این یكی از خشونت بارترین تعطیلات آخر هفته ما بود و هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد.
در همین حال، مقام های محلی افزایش موج خشونت در شهر شیكاگو را با گزارش های مخابره شده مبنی بر روند رو به كاهش خشونت در این شهر، مغایر دانستند.
پیشتر در ماه جاری، نشریه شیكاگو تریبون خبر داد كه در سال جاری میلادی 532 مورد تیراندازی كمتر از موارد تیراندازی سال 2017 در این شهر روی داده است.
پلیس شیكاگو نیز به خبرنگاران گفت كه در سال جاری موارد تیراندازی در این شهر در مقایسه با سال 2017 به میزان 30 درصد و موارد قتل به میزان 25 درصد كاهش داشته است.
وی یادآور شد كه بخش اعظم خشونت های این هفته در شیكاگو حاصل آتش گشودن گروه های تبهكار به روی جمعیت مردمی بوده است.
آمریكا هر از گاهی صحنه تیراندازی است. یكی از این موارد، تیراندازی در لاس وگاس بود كه دستكم 59 كشته و بیش از 500 زخمی برجا گذاشت.
مدارس آمریكا نیز از خشونت های مسلحانه در امان نبوده اند. از ابتدای سال جاری میلادی تا اواخر ماه می (اوایل خرداد ماه)، 23 مورد تیراندازی در مدارس آمریكا روی داده و شماری كشته و زخمی برجا گذاشته است. به طور متوسط، بیش از یك مورد تیراندازی در هفته در این مدت اتفاق افتاده است.
یكی از شدیدترین این حملات، 18 ماه می (28 اردیبهشت ماه) در دبیرستان «سانتافه» در تگزاس روی داد كه بر اثر آن 10 نفر كشته و 10 تن زخمی شدند.
اروپام**9109**1908