شهركرد- ايرنا- مديركل ورزش چهارمحال و بختياري با اشاره به وجود قهرمانان ورزشي در دوره هاي مختلف تاكيد كرد: وضعيت ورزش قهرماني اين استان از برخي از استانهاي بزرگ جلوتر است و رشد مطلوبي دارد.

به گزارش ايرنا، حميد كريمي روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در ديدار از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) مركز شهركرد افزود: وضعيت اين استان با توجه به نسبت قهرمانان ورزشي به جمعيت موجود، از برخي از استانها بزرگ بهتر است.
به گفته وي، به طور مثال از چهارمحال و بختياري در كاروان ورزشي جمهوري اسلامي بازي هاي 2018 جاكارتا اندونزي 8 ورزشكار وجود دارد كه احتمال دارد اين تعداد ورزشكار و مربي به 11 نفر برسد كه برخي از استانها اين تعداد ورزشكار را در كاروان ورزشي ايران ندارند.
مديركل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري با اشاره به تحول در شاخصه هاي مختلف ورزش استان در 6ماهه گذشته افزود: 36تيم استان در ليگ هاي ورزش كشور در اين مدت حضور يافته اند.
كريمي يادآور شد:اگر چه اين تيم ها از نظر حامي مالي( اسپانسر) نسبت به استانهاي ديگر ضعيف هستند، ولي برنامه هاي حمايتي براي حضور قدرتمند اين تيم ها در ليگ هاي مختلف تدوين شده است.
به گفته وي، سند راهبردي ورزش براي هيات هاي ورزشي چهارمحال و بختياري طراحي شده است و برنامه هاي هيات ها نيز از امسال برنامه محور خواهد بود.
وي، چهارمحال و بختياري را مناسبت ترين مكان براي اردوبام تيم هاي ملي و باشگاههاي عنوان كرد و گفت: طرح اردوبام ورزشي براي استان تدوين شده است كه مورد برخي از مديران ورزشي نيز از جمله دبيركل فدراسيون فوتبال و برخي از روساي فدراسيون ها نيز قرار گرفته است.
به گفته وي، اين استان داراي 3 هزار كيلومتر رودخانه است بنابراين بايد قطب قايقراني ايران شود و در اين زمينه نيز افق روشني براي استان طراحي شده است.
مديركل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري تشكيل كميته علمي و پژوهشي با حضور نخبگان دانشگاهي را از ديگر برنامه هاي محقق شده اين اداره كل عنوان كرد.
وي درباره بخش جوانان نيز گفت: حوزه جوانان بسيار گسترده است و برنامه ها بخش جوانان در 18 محور با 3 ميليارد و 500ميليون ريال بايد اجرا شود كه اين ميزان اعتبار جوابگوي حوزه جوانان نيست.
كريمي، همكاري دو جانبه اداره كل ورزش و جوانان و خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) را مطلوب عنوان كرد و گفت: ايرنا در برنامه هاي مختلف ورزشي حضور پررنگ دارد و به ورزش قهرماني نگاه ويژه اي دارد.
وي، توجه رسانه ها به ورزش همگاني را نيز خواستار شد و گفت: انتظار است رسانه ها به ورزش همگاني به عنوان نياز امروز جامعه بپردازند و اين ورزش را ترويج دهند.
رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) چهارمحال و بختياري نيز گفت: ايرنا به عنوان با سابقه ترين رسانه ايران به صورت اختصاصي به بخش ورزش نگاه مي كند.
جهانبخش صفري دهكردي يادآور شد: پوشش اخبار ورزشي به صورت اختصاصي نقش مهمي در جذب حامي مالي (اسپانسر) دارد كه اين نگاه در تحليل ها، گزارش ها و اخبار ايرنا مورد تاكيد قرار گرفته است.
به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري بيش از 40 هزار ورزشكار بيمه شده دارد كه تعدادي از اين ورزشكاران داراي مدال هاي جهاني و آسيايي هستند.
17 مردادماه سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي به همراه ديپلمات ها به دست طالبان به عنوان روز خبرنگار ناميده شده است.
2097