قزوين - ايرنا - رييس هيات ژيمناستيك استان قزوين گفت: تخصيص تنها يك دهم حمايت هاي مسئولان ورزشي كشور از اين رشته ورزشي در گذشته، بدون شك مدال هاي رنگارنگي بيشتري را امروز نصيب ما مي كرد.

به گزارش ايرنا، حميد احمدي عصر دوشنبه در نشست خبري كه به مناسبت روز خبرنگار در خانه ژيمناستيك استان برگزار شد، افزود: به تازگي شاخه هاي جديدي از جمله ترامپولين پارك به ژيمناستيك اضافه شده كه ظرفيت كسب مدال اين رشته را بالا برده است.
اين مسئول ورزشي، ژيمناستيك را رشته پرهزينه اي دانست كه وسايل استاندارد آن همواره نياز به نوسازي دارد و ادامه داد: با توجه به اينكه وسايل اين رشته خارجي بوده، همين موضوع باعث افزايش هزينه هاي آن شده است.
وي يادآور شد: ژيمناستيك كشور با حضور خانم درگاهي در سمت رياست فدراسيون، خوشبختانه مدال هاي ارزشمندي را كه در طول تاريخ اين رشته سابقه نداشته، از 9 مدال به 52 مدال افزايش داده است.
به گفته رييس هيات ژيمناستيك استان قزوين، اين افزايش مدال ها بيانگر فعاليت رو به رشد فدارسيون است كه به طور قطع با تداوم آن درخشش ژيمناستيك كاران ما را در عرصه هاي بين المللي بيشتر خواهد كرد.
وي در ادامه به رويدادهاي اين هيات در سال جاري اشاره كرد و گفت: امسال قزوين براي نخستين مرتبه و براساس شاخص هاي ارزيابي شده كشوري از سوي فدراسيون، رتبه عالي را به دست آورد.
احمدي اضافه كرد: رضا خيرخواه از مربيان نام آشناي اين رشته در كشور طي يك سال گذشته به عنوان سرمربي تيم ملي بزرگسالان حضوري مستمر در اردوها و رقابت هاي داخلي و خارجي داشته و حميد قاقزاني نيز در نخستين حضور خود در رقابت هاي بين المللي آذربايجان موفق به كسب 2 مدال شد.
رييس هيات ژيمناستيك قزوين اضافه كرد: رقابت هاي سطح بندي بانوان استان با رعايت استانداردهاي فدراسيون نيز هفته گذشته به ميزباني تاكستان و با حضور 280 ژيمناستيك كار برگزار شد.
احمدي با اشاره به حادثه آتش سوزي سالن ژيمناستيك شهرستان تاكستان در فروردين ماه سال جاري، اظهار داشت: اين سالن با سه ميليارد ريال اعتبار از سوي اداره ورزش و جوانان و 50 ميليون ريال اعتبار از سوي هيات ژيمناستيك استان در حال بازسازي است.
وي ادامه داد: با توجه به فعاليت 700 بانوي ژيمناستيك كار قزويني، سعي داريم يك سالن اختصاصي براي تمرين آنها در نظر بگيريم.
اين مسئول اضافه كرد: اعزام ژيمناستيك كاران استان به مسابقات آموزشگاه ها در شهركرد و آماده سازي براي مسابقات باشگاهي از ديگر رويدادهاي مهم ورزشي اين رشته در سال جاري خواهد بود.
رئيس هيات ژيمناستيك استان قزوين با بيان اينكه وزارتخانه هاي كشور و ورزش و جوانان براي تخصيص حدود يك ميليارد ريال اعتبار به رشته هاي پايه، به ويژه ژيمناستيك به تفاهم رسيده بودند، افزود: متاسفانه اين مساله علي رغم پيگيري هاي صورت گرفته به هيات ژيمناستيك استان پرداخت نشد در حالي كه ساير استان ها از يك ميليارد تا يك ميليارد و 200 ميليون ريال از استانداري ها دريافت كردند.

**رشته ژيمناستيك چنانكه بايد معرفي نشده است
دبير هيات ژيمناستيك استان قزوين نيز در اين جلسه گفت: متاسفانه اين رشته ورزشي مهيج هنوز حتي در سطح وزارت ورزش و جوانان نيز به خوبي معرفي نشده و بسياري نسبت به آن شناخت لازم را ندارند.
كامران داودي با اشاره به اينكه رشته فوتبال يك مدال بيشتر ندارد اما ژيمناستيك 24 مدال دارد، اضافه كرد: انتظار داريم حمايت هاي بيشتري از اين رشته در سطوح بالاي مديريتي گرفته شود، اگرچه اين رشته ديربازده است اما پايه همه رشته هاي ورزشي محسوب مي شود.
داودي در ادامه، پشتوانه سازي در اين رشته ورزشي را از اولويت هاي كاري اين هيات دانست و گفت: رشته هاي ترامپولين، آكروژيم و كلاس هاي مربيگري و داوري در قزوين فعال هستند و در حال حاضر نيز خود را براي مسابقات ليگ جوانان و بزرگسالان قهرماني كشور آماده مي كنيم.
نايب رئيس هيات ژيمناسيتك استان قزوين نيز در اين جلسه اظهار داشت: تيم هاي نزاع خير و شر، تعبير يك رويا، آرش كمانگير و ماه بي نفس در شاخه ژيمناسيتك براي همه در استان فعال بوده و تيم معلولان تعبير يك رويا قرار بود به مسابقات جاكارتا اعزام شود كه كنسل شد.
مولود مجيبي ادامه داد: 19 داور و 23 مربي بانو در ژيمناستيك استان فعاليت دارند كه 2 داور و 2 مربي را براي ارتقا درجه به دوره هاي جديد آموزشي اعزام كرده ايم.
6101/8054