تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

كاشان- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست كاشان از دستگيري يك نفر متخلف به جرم شكار غيرمجاز در محدوده منطقه حفاظت شده اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا، حسين خادمي روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: يك نفر كه در منطقه حفاظت شده قمصر و برزك در حال شكار پرندگان بود، از سوي ماموران يگان حفاظت محيط زيست كاشان دستگير شده است.
وي افزود: لاشه يك قطعه تيهو به همراه سلاح و برخي ادوات شكار از اين شكارچي متخلف كشف و پرونده جهت رسيدگي به مرجع قضائي ارجاع شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان كاشان با هشدار به شكارچيان غيرمجاز تصريح كرد: بر اساس ماده 607 قانون مجازات اسلامي و بند الف مواد 10 و 11 قانون شكار و صيد، جزاي نقدي و حبس در انتظار متخلفان و متعرضان به محيط زيست و حيات وحش است.
به گفته او، 50 نفر شكارچي متخلف سال گذشته در شهرستان كاشان دستگير و تعداد زيادي ادوات شكار، هفت قبضه اسلحه غيرمجاز و 10 قبضه اسلحه مجاز از آنها كشف و توقيف شد.
كاشان با مساحت هفت هزار و 800 كيلومترمربع داراي يك منطقه حفاظت شده با نام قمصر و برزك به وسعت 60 هزار هكتار مي باشد كه 20 گونه پستاندار، 15 گونه خزنده، 50 گونه پرنده و يك گونه دوزيست را در خود جاي داده است.
6136/8123