ساري - ايرنا - معاون ‌سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران علت بسياري از مشكلات جامعه را كم توجهي به كاركرد نهادهاي مدني بويژه رسانه‌ها دانست و گفت : مبارزه با مفاسد اقتصادي به عنوان مطالبه جدي امروز مردم نيازمند كمك رسانه ها و خبرنگاران است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، احمد حسين زادگان روز پنجشنبه به مناسبت گراميداشت روز خبرنگار با حضور بر سر مزار شهداي شهرستان مياندرود و ' جابر معافي' سرپرست فقيد خبرگزاري فارس در استان مازندران ، افزود : به طور يقين اصحاب رسانه‌ با رسالتي كه دارند ، مانع بي عدالتي ، تبعيض ، فسادهاي مالي و رانت در كشور مي شوند.
وي به عقب ماندگي يك دهه اخير رسانه هاي كشور به دليل كم توجهي به مشكلات قانوني و مدني آنان اشاره كرد و بيان داشت: توجه به رسالت واقعي اصحاب رسانه و خبرنگار منجر به توسعه اقتصادي و سياسي جامعه مي‌شود.
معاون استاندار مازندران با تاكيد بر اين كه رسانه ها همواره در مشاركت سياسي احزاب و گروهها نقش اساسي دارند ، گفت : به رغم چنين كاركرد اساسي اما بيشتر رسانه‌هاي استان با مشكلات مالي و معيشتي مواجه هستند ولي آنان شرافتمندانه با رسالت خود از حقوق مردم و جايگاه حرفه اي رسانه خود دفاع مي كنند.
حسين زادگان در عين حال به اهميت آموزش‌هاي تخصصي و اجتماعي در حوزه رسانه اشاره كرد و گفت : خبرنگار موفق بايد بر موضوعات روز جامعه اشرافيت داشته باشد و تشكل‌هاي صنفي مرتبط مانند خانه مطبوعات بايد در افزايش سطح آموزش رسانه‌ها اقدام كنند.
معاون استاندار مازندران با گراميداشت ياد و خاطره شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي و مرحوم جابر معافي سرپرست فقيد خبرگزاري فارس در مازندران، گفت: خبرنگاران شهيد و متعهد همچون اين 2 نفر نمادي از اخلاق براي رسانه‌ها هستند .
6990/1654