یزد - ایرنا - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تاكید بر نقش رسانه ها در توسعه پایدار اجتماعی جامعه گفت: هم اكنون بر پایه آمار سامانه جامع رسانه های كشور، 160 رسانه استان مجوز دارد.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مجید جوادیان زاده افزود: از این تعداد ١١٦ مجوز متعلق به نشریات چاپی، ٢٨ مورد متعلق به رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ١٦ مجوز هم مربوط به رسانه های الكترونیك غیر برخط است.
وی با بیان اینكه مدیران همه نشریات مكتوب باید اعلام وصول خود را به صورت الكترونیكی و از طریق سامانه جامع رسانه ها تكمیل و 2 نسخه از نمونه چاپی را به واحد مطبوعات این اداره برای تایید اعلام وصول ارائه كنند، تصریح كرد: نشریات مكتوب دارای مجوز فصل بهار ١١٥ مورد بود.
وی همچنین تعداد نشریات منتشر شده در سه ماهه نخست سال 1397 كه از طریق سامانه جامع رسانه های كشور اعلام وصول خود را تكمیل كردند، ٦١ مورد اعلام كرد.
به گفته جوادیان زاده، تیراژ نشریات منتشر شده در سه ماهه اول امسال 2 میلیون و 352 هزار نسخه بود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: از مجموع ١١٥ نشریه مكتوب ٣٤ مورد به صورت مجله ای با تیراژ 19 هزار و 500 نسخه منتشر می شود.
وی تیراژ 81 نشریات روزنامه ای استان یزد را 2 میلیون و 332 هزار و 500 نسخه ذكر كرد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یك میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد كه 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می كنند.
7532/ 2047/