به گزارش خبرنگار ایرنا ،عباس خطیبی روز دوشنبه در جریان بازدید از این طرح در فاصله بستان آباد تا تبریز، عمده مشكل این مسیر را تامین عرشه دو كیلومتری پل های باقی مانده اعلام كرد و گفت: برای اجرای آن حدود 13 هزار تن ورق اس تی 52 لازم است كه توسط شركت اكسین اهواز تولید می شود ولی به خاطر مشكل نقدینگی در خرید این ورق ها اجرای مسیر با مشكل مواجه شده است.
وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه سقف و ستون مسیرهای ریل گذاری اجرا شده است، در صورت تامین این ورق ها مشكل این مسیر حل می شود.
قائم مقام معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های كشور اعلام كرد: مسیر بستان آباد به تبریز در مرحله زیرسازی قرار داشته كه 80 درصد آن انجام شده و روسازی آن هنوز انجام نشده است.
خطیبی گفت: طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ كیلومتر بوده كه ۱۳۲ كیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ كیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.
*** تكمیل راه آهن بستان آباد - تبریز450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: برای تكمیل راه آهن بستان آباد - تبریز 450 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
به گزارش ایرنا، داوود بهبودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه كشور از راه آهن بستان آباد - تبریز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی از این بازدید، ارزیابی میزان پیشرفت طرح راه آهن میانه - تبریز بوده كه برای ساخت آن حدود یك هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار در طول 18 سال صرف شده است.
وی با اعلام اینكه 180 كیلومتر از این راه آهن 203 كیلومتری در حال اجرا بوده و زیرسازی تا مسیر بستان آباد به اتمام رسیده است، گفت: از نظر اتصال قطعات این مسیر پیشرفت 60 درصدی دارد و امیدواریم این بخش تا پایان سال جاری به پایان برسد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان این كه مسیر بستان آباد به تبریز 65 درصد پیشرفت دارد، گفت: ستونهای سه گلوگاه و پل بزرگ در این مسیر ساخته شده و پیش بینی میشود با تامین اعتبار مورد نیاز این بخش نیز تا سال آینده به بهرهبرداری برسد.
وی در پایان خاطرنشان كرد: كل مسیر راه آهن میانه تا تبریز دارای 9 ایستگاه است.
به گزارش ایرنا، راهآهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راهآهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای تركمنچای، بستانآباد و باسمنج به ایستگاه كنونی تبریز متصل می شود.
این طرح از سال 1379 آغاز شده است.
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راهآهن تهران ـ میانه است كه در صورت تكمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 كیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت كاهش میدهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداكثر سرعت آن برای واگنهای باری 120 كیلومتر و برای واگنهای مسافربری 160 كیلومتر در ساعت خواهد بود.
برای اینكه راهآهن میانه- بستانآباد به ائلگلی تبریز برسد 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز است كه از این رقم120 میلیارد تومان در قانون بودجه امسال لحاظ شده و 200 میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به تبریز ابلاغ شده است.
8023/3071/6183
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
تبریز - ایرنا - قائم مقام معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های كشور با بیان این كه زیرسازی محدوده خط آهن میانه تا بستان آباد به طور ۱۰۰ درصد كار شده و روسازی این بخش نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد، گفت: با تامین نقدینگی این طرح سرعت می گیرد.