تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فراورده های طبیعی و طب سنتی در آبان ماه، گفت: در این رویداد ظرفیت و توانمندی های استان ها در این زمینه به نمایش درمی آید.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی از 21 تا 24 آبان ماه با حضور فعالان این حوزه در مصلای تهران برگزار می شود.
دكتر محمدحسن عصاره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هر استان با توجه به شرایط اقلیمی و اكولوژی، دارای مزیت هایی در تولید محصول یا محصولات خاصی در زمینه گیاهان دارویی است كه در نمایشگاه معرفی می شود.
وی با اشاره به اقدامات مناسب استان ها در زمینه افزایش تولید برخی از گیاهان دارویی، اظهار داشت: بخشی از ظرفیت های فعالان این بخش در استان ها در این رویداد به نمایش گذاشته می شود و علاوه بر آن، مراكز تحقیقاتی، پژوهشكده ها، مراكز رشد و پارك های علم و فناوری مستقر در بخش های دولتی هم آخرین دستاوردهای خود را در این رویداد به نمایش می گذارند.
وی افزود: یكی از اهداف این جشنواره و نمایشگاه، ارائه دستاوردهای بخش های خصوصی و دولتی است و در كنار آن، برپایی اتاق های مذاكره و همچنین ایجاد سالن هایی برای بیان موضوعاتی مانند چالش ها، مسائل و آسیب های این حوزه و مذاكره برای ارتباط بیشتر تولیدكنندگان و صنعت، برگزار می شود.
عصاره گفت: در كنار نمایشگاه، مكانی به عنوان 'فن بازار' پیش بینی خواهد شد تا در این محیط فن بازارها، ایده های مختلف خود را ارائه كنند. در تلاش هستیم تا دو طیف صاحب ایده و سرمایه گذار را به هم وصل كنیم.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: این نمایشگاه یك رخداد بزرگ تجاری و علمی در صنعت گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی كشور است و پیش بینی می شود 400 تا 500 شركت در زمینه های مختلف اعم از كشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی و همچنین محصولات دارویی مختلف، نوشیدنی ها، طعم ها، رنگ های آرایشی و بهداشتی، در این رویداد شركت كنند.
وی با اشاره به اینكه پیش بینی می شود از نظر وسعت و تعداد شركت كنندگان نسبت به سال قبل استقبال بیشتری شود، افزود: در این رویداد درصدد هستیم فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته شركت های فعال در این حوزه به ویژه شركت های دانش بنیان فراهم شود.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) با هدف معرفی آخرین پیشرفت های علمی و صنعتی در محصولات فناورانه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در راستای گسترش اقتصاد غیرنفتی، رفع موانع و چالش های پیش روی توسعه صنعت گیاهان دارویی و هم افزایی سازنده در راستای عملیاتی نمودن نقشه راه اجرایی سازی سند ملی گیاهان دارویی و طب سنت؛ ارتقا و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به منزله پیشران تحرك بخشی به اقتصاد مقاومتی بر مبنای زیست بوم كارآفرینی، برگزار می شود.
علمی ** 1201 **2017