همدان- ایرنا- سرپرست طب ایرانی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی همدان گفت: 80 پزشك عمومی از استان های مختلف به مدت 200 ساعت در دوره آموزشی طب ایرانی در همدان حضور یافتند.

مامك هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه نیمی از شركت كنندگان در این دوره پزشكان همدانی بودند افزود: پزشكانی حاضر در این دوره می توانند بر مبنای آئین نامه به مردم خدمات ارائه دهند.
سرپرست طب ایرانی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی همدان اضافه كرد: این دوره پیشتر از سوی وزارت بهداشت برای پزشكان شاغل برگزار شده بود اما برای نخستین بار در همدان برای پزشكان عمومی دارای مطب برگزار شد.
هاشمی ادامه داد: با برگزاری این دوره نحوه ارائه خدمات در بخش طب سنتی ساماندهی شد تا پزشكان سلیقه ای اقدام به تجویز دارو برای بیمار نكنند.
وی با عنوان اینكه در این دوره آموزشی از اساتید مجرب و توانمند استفاده شده است بیان كرد: پزشكان حاضر در دوره طب ایرانی خدمات قابل ارائه مجاز و قانونی را فرا گرفته و با میزان تعرفه خدمات نیز آشنا شدند.
سرپرست طب ایرانی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی همدان گفت: برخی پزشكان عمومی، به صورت غیرمجاز اقدام به ارائه خدمات طب سنتی می كنند كه اخطار و تذكرهای لازم به این طیف از پزشكان ارائه و از آنها برای حضور در دوره های آموزشی درخواست شده است.
هاشمی با عنوان اینكه سه متخصص طب سنتی در همدان مطب دارند اظهار داشت: 3 پزشك متخصص در درمانگاه بدیع الحكما به مراجعه كنندگان خدمات ارائه می دهند و پنج تن نیز در حال گذراندن دوره پی اچ دی هستند.
گفتنی است؛بیش از 100 عطاری در همدان فعال است.
7526/1181