مشهد- ايرنا- معاون فرهنگي و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي گفت: از 157 هزار كارمند 52 دستگاه اجرايي اين استان حدود 15 هزار نفر مجرد هستند كه بانوان دو سوم اين تعداد را شامل مي شوند.

مجيد پوررضايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طبق تعريف 'دستگاه اجرايي' در قانون مديريت جامع خدمات كشوري، تعداد اين دستگاهها در خراسان رضوي به حدود 150 واحد شامل بانك ها و شهرداري ها افزايش مي يابد كه بر اين اساس آمار كارمندان مجرد استان نيز بيش از تعداد ياد شده مي باشد.
وي با بيان اينكه پديده تجرد گرايي يكي از آسيب هاي جدي جامعه جوان كشور است اظهار داشت: بايد با ارايه طرح هاي كارآمد و كارشناسي شده شمار مجردين دستگاههاي اجرايي را كاهش داد و بستر ازدواج آنان را فراهم نمود.
وي گفت: بر خلاف باور عامه كه ريشه عدم تمايل جوانان به ازدواج را وجود مشكلات مالي و اقتصادي مي دانند، تحقيقات نشان داده است كه اين مقوله يك پديده فرهنگي و اجتماعي است و بايد در حوزه نظام ارزش ها و نگرش ها به آن پرداخته شود.
پوررضايي با بيان اينكه كاركنان دولت پيشاني نظام هستند و زيبنده نيست كه شاهد رواج پديده تجردگرايي در اين بخش باشيم افزود: در اين راستا پيش نويس طرح ترغيب و تسهيل ازدواج كاركنان مجرد دستگاه هاي اجرايي از سوي اين اداره كل تهيه و در جلسات متعدد مورد بازنگري و كارشناسي قرار گرفته است كه به زودي اجرايي خواهد شد.
وي اظهار داشت: در اين طرح چهار راهبرد بسترسازي، توانمندسازي مالي، تسهيل در بهره برداري از امكانات دستگاهها و تقويت و تعالي نهاد خانواده مورد نظر است كه خدمات آن در سه دوره قبل، حين و بعد از ازدواج در اختيار زوج هاي كارمند قرار خواهد گرفت.
3221 / 6053