بیرجند - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از مصرف كنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 2 انبار كالای احتكار شده شامل لوازم خانگی و لوازم بهداشتی ساختمانی و تاسیسات به ارزش 470 میلیون تومان در بیرجند كشف و پلمب شد.

علی تهوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انبار لوازم خانگی شامل كالاهایی از جمله لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز، تلویزیون و یخچال به ارزش 250 میلیون تومان در بیرجند كشف و پرونده متهم در حال سیر مراحل قانونی است.
وی ادامه داد: همچنین با تلاش بازرسان گشت مشترك استان یك انبار لوازم بهداشتی ساختمانی و تاسیسات به ارزش 220 میلیون تومان كالای احتكار شده در بیرجند كشف و پلمپ شد.
تهوری گفت: با توجه به دستورالعمل تشكیل ستاد استانی احتكار و اختفا و مبارزه با سودجویان و محتكران، بازرسی از واحدهای صنفی عمده فروش، بنك دار، شركت های پخش و انبارهای استان توسط تیم های بازرسی در قالب گشت مشترك و با حضور نیروی انتظامی، تعزیرات حكومتی، بسیج اصناف و بازرسان سازمان در 2 شیفت صبح و عصر انجام می شود.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف كنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان كرد: بازرسی از محل نگهداری كالاها و پایش بازار به صورت جدی در دستور كار قرار گرفته است.
تهوری گفت: براساس دستورالعمل ها تمامی عمده فروشان، شركت های پخش و تجار كه اقدام به نگهداری كالا در حجم عمده می كنند موظفند ضمن اعلام محل انبار و ثبت آن در سامانه اعلام موجودی حوزه بازرسی و نظارت نسبت به اعلام موجودی كالای خود اقدام كنند.
وی اظهار داشت: در صورتی كه موجودی انبار و محل آن در سامانه اعلام موجودی ثبت نشده باشد به منزله اعلام نكردن موجودی است و بر اساس قوانین در صورت احراز احتكار با محتكران برخورد خواهد شد.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف كنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه انبار و نگهداری كالای مشكوك، مراتب را به سامانه 124 اعلام كنند.
از ابتدای هفته جاری تاكنون پنج پرونده احتكار و اختفای كالا به ارزش سه میلیارد و 245 میلیون ریال در استان در قالب طرح ویژه بازرسی و نظارت بر كالا و خدمات تشكیل شده است.
7557 * 6054