سنندج - ايرنا - رئيس پليس فتا استان كردستان گفت: مردي اهل و ساكن سنندج با سوء ظن نسبت به همسرش بخاطر اينكه روابطي در فضاي مجازي دارد، اكانت تلگرام او را هك كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فتا، سرهنگ فرامرز شاكري روز پنجشنبه اظهار داشت: خانمي اهل و ساكن سنندج با ارائه مرجوعه ‌اي از دادسراي عمومي و انقلاب سنندج با موضوع دسترسي غير مجاز به داده‌هاي رايانه ‌اي خود‌، به پليس فتا مراجعه كرد.
وي افزود: در تحقيق از شاكيه، ادعا داشت شخصي در فضاي مجازي و از طريق شبكه اجتماعي تلگرام اقدام به نفوذ در اكانت او كرده و به همه‌ مطالب رد و بدل شده با مخاطبين و عكس‌هايش دسترسي پيدا كرده است.
سرهنگ شاكري تاكيد كرد: شكايت در دستور كار كارشناسان اداره مبارزه با جرايم سايبري اين پليس قرار گرفت و در اين رابطه پرونده اي تشكيل شد.
وي يادآور شد: پس از انجام اقدامات تخصصي و فني لازم‌، شخصي اهل و ساكن سنندج كه اقدام به هك تلگرام و انتشار تصاوير خصوصي شاكيه كرده بود‌، شناسايي شد‌.
سرهنگ شاكري با اشاره به اينكه با هماهنگي مقام قضايي متهم به پليس فتا احضار و از او تحقيق به عمل آمد‌، گفت: متهم مدعي شد شاكيه همسر اوست و به دليل شكي كه نسبت به او مبني بر ارتباط در فضاي مجازي با اشخاص ديگري دارد اقدام به هك تلگرام و رصد محتويات و چت‌هاي همسرش كرده است.
اين مقام انتظامي اضافه كرد: با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابي پرونده تكميل و در معيت طرفين به دادسرا ارسال و براي متهم به اتهام دسترسي غير مجاز به داده‌هاي رايانه‌اي قرار قانوني مناسب صادر شد.
سرهنگ شاكري افزود: افراط در استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي در بين زوجين موجب ترديد در روابط خانوادگي خواهد شد و آنها بايد بدانند كه تنها در كنار هم بودن كافي نيست و بايد با هم باشند.
وي به زوجين توصيه كرد از قرار دادن تصاوير خصوصي و خانوادگي در شبكه‌‌هاي اجتماعي اجتناب كنند و در استفاده از اين شبكه ها‌ تنظيمات امنيتي و خصوصي مربوطه را انجام دهند تا هر كسي به اطلاعات شخصي و خصوصي آنها دسترسي نداشته باشد‌.
سرهنگ شاكري با بيان اينكه فضاي مجازي توانسته سبك زندگي در جامعه ما را رفته رفته تغيير دهد و در بعضي مواقع حتي در مناسبات درون خانوادگي نيز تاثير گذار شده است‌، افزود: شبكه ‌هاي اجتماعي با سرويس‌ها و خدمات مختلفي كه در اختيار كابران خود قرار مي‌ دهند، به جاي آنكه موجب تأثيرگذاري مثبت بر زندگي افراد در جامعه شود در بسياري مواقع موجب تاثيرات منفي شده و به كانون خانواده ها آسيب زده است.
رئيس پليس فتا استان كردستان اظهار داشت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشكوك سريعا آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش فوريت‌هاي سايبري و گزارش مردمي اطلاع رساني كنند.
6108/9102