شيراز-ايرنا- رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان جهرم گفت: پنج نفر از خيران اين شهرستان در سه ماه نخست سال جاري، سه قطعه زمين از دارايي هاي خود را به ارزش يك ميليارد و 820 ميليون ريال وقف كردند.

بيژن قريب زاده، جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: در فروردين 97، علي اميرسالاري، اسماعيل عباس‌ زاده و علي ‌اصغر عباس ‌زاده، سه نفر از خيران اين شهرستان، يك قطعه زمين به مساحت يك هزار و 50 مترمربع و به ارزش 870 ميليون ريال براي ساخت مسجد و حسينيه در منطقه صادق‌ آباد جهرم وقف كردند.
وي بيان كرد: منطقه صادق ‌آباد جهرم هم اينك تنها يك مسجد دارد و ساخت اين حسينيه با تامين هزينه آن از محل اداره‌ اوقاف و امور خيريه و مساعدت خيران در اولويت برنامه هاي اين اداره قرار خواهد گرفت.
قريب ‌زاده ادامه داد: همچنين در خرداد 97 واقف نيك‌انديش غلامعباس توحيدي، يك قطعه زمين به مساحت 138مترمربع و به ارزش 650ميليون ريال كه در جوار مسجد بهارستان شهر جهرم قرار دارد با نيت ساخت پاركينگ براي اين مسجد، وقف كرد.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان جهرم اضافه كرد: در تيرماه 97 نيز مرتضي قلي رستگار يكي ديگر از خيران اين شهرستان كه از اهالي روستاي كته از توابع بخش خفر جهرم است، قطعه زميني به مساحت 476 مترمربع و به ارزش 300 ميليون ريال با نيت ساخت مجتمع فرهنگي مذهبي شامل دارالقرآن و كتابخانه وقف كرد.
وي، با بيان اينكه استان فارس به لحاظ تعداد موقوفات رتبه نخست كشور را داراست، گفت: در سه ماه نخست سال 97 شهرستان جهرم و گراش با چهار وقف در بين شهرستان هاي فارس، بيشترين تعداد وقف را به خود اختصاص داده اند.
شهرستان جهرم در فاصله 193كيلومتري شيراز قرار دارد.
ف . ت/ 6118