تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

تهران- ایرنا- دبیركل جمعیت هلال احمر گفت: تبلیغات طرح «نذر آب» برای جلب مشاركت مردم و خیران از هفته جاری در سراسر كشور آغاز می شود و علاقمندان می توانند در این طرح با ارگان ها و نهادهای دست اندركار همكاری كنند.

محمود محمد نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: حضور اقشار مختلف در طرح نذر آب صحنه زیبای مشاركت مردم در كاهش پیامدهای خشكسالی را به تصویر می كشد.
وی با اشاره به اینكه 19 تیم متشكل از كادر درمانی پزشكی در قالب طرح نذر آب به 19 شهرستان استان اعزام شدند، گفت: در این بخش از طرح نذر آب تیم پزشكان متخصص به مناطقی كه دچار پیامدهای خشكسالی هستند، اعزام شدند كه نشان دهنده، حس نوع دوستی و همدلی اقوام مختلف ایرانی برای كاهش درد و آلام مردم این مناطق است.
محمدی با تاكید بر اینكه جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود هرجا كه درد و آلام بشری وجود داشته باشد، در كنار مردم است، افزود: كمك به مردمی كه از مساله خشكسالی آسیب دیده اند در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است؛ چراكه در مطالعات و بررسی های ابتدایی، صحنه های تلخی از عوارض بی آبی و عدم تامین آب شرب در این استان وجود دارد.
دبیركل جمعیت هلال احمر با بیان اینكه ابعاد و تبعات خشكسالی بسیار گسترده است، گفت: هلال احمر با تجهیزات و نیروهای امدادی خود وارد عملیات حوادث می شود و وظیفه مستقیمی برای حل بحران ندارد. این نهاد امكانات كافی برای حل بحران در اختیار ندارد اما بر اساس وظایف ذاتی خود، برای احقاق حقوق مردم آسیب دیده، مطالبه گری می كند.
محمدی نسب اظهار داشت: در مطالعات انجام گرفته مشخص شد، 521 روستای استان سیستان و بلوچستان برای تامین آب شرب روزانه با مشكلات جدی مواجه هستند كه یا شبكه آبرسانی ندارند یا در شبكه آبرسانی این روستاها، آب تزریق نمی شود.
وی اضافه كرد: جمعیت هلال احمر متناسب با جمعیت روستاها و سرانه مصرف روزانه آب، وظیفه تامین مخازن آب این روستاها را برعهده گرفته است. البته در این خصوص اداره آب و فاضلاب روستایی با هلال احمر همكاری می كند تا میزان آب لازم این مخازن برای دسترسی مردم تامین شود.
این مسئول هلال احمر تاكید كرد: مسئولیت نظارت بر سلامت آب این مخازن برعهده شبكه بهداشت و درمان است.
دبیركل جمعیت هلال احمر در پاسخ به این پرسش كه هلال احمر چه وضعیتی در زمان تحریم ها خواهد داشت، گفت: از تمام ظرفیت هلال احمر برای اینكه در حوزه دارو كمترین تاثیر بر مردم وارد شود، بهره خواهیم گرفت.
وی افزود: دپو كردن داروهای استراتژیك یكی دیگر از برنامه های كنونی هلال احمر برای مقابله برای پیامدهای احتمالی زمان تحریم است.
اجتمام*3377*1834