مشهد- ايرنا- همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به ميهن اسلامي 'همايش بزرگ آزادگان' روز شنبه با حضور قشرهاي مختلف مردم و جمعي از مسئولان در تايباد برگزار شد.

فرماندار تايباد در اين مراسم گفت: هدف اين مراسم تجليل از ايثارگري به ياد ماندني آزادگان در دوران اسارت است هرچند كه اين مراسمها در خور شان اين عزيزان نيست. مفاهيم و ارزشهاي ناب هشت سال دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان از اهميت بسزايي برخوردار است و بايد نسل به نسل انتقال يابد.
حسين شرافتي راد افزود: اين عزيزان در زمان اسارت آنچنان در مقابل دشمن بعثي مقاومت و ايستادگي كردند كه باعث درماندگي و ذلت آنها شدند و رشادت، از خودگذشتگي و وحدت را به بهترين شكل ممكن معنا كردند.
وي ادامه داد: همين روحيه تسليم ناپذيري آزادگان و اسرا بود كه روحيه دشمنان نظام را براي پيروزي بر ما تضعيف كرد و باعث شد آنها در برابر اسراي ايراني احساس حقارت كنند. در سايه رشادت شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران امروز شاهد بيداري امت اسلامي در جاي جاي جهان اسلام هستيم و بدون شك اگر از خودگذشتگي اين عزيزان نبود امروز شاهد اين تحولات در خاورميانه و پيروزي اسلام بر كفر نبوديم.
فرماندار تايباد گفت: خدمت رساني به اين قشر و خانواده هاي آنها يكي از مهمترين وظايف مسئولان نظام اسلامي است.
تايباد 114 شهيد شيعه و اهل سنت تقديم اسلام و انقلاب كرده است. اين شهرستان 277 جانباز، 281 ايثارگر و 32 جانباز دوران دفاع مقدس دارد. تايباد در فاصله 225 كيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
7494/1858